sunnuntai 16. elokuuta 2015

Let's talk

No enpä olis uskonut itekään, että avaan tän tyhjän sivun naamani eteen mitä, 3-4 viikon hiljaiselon täällä sunnuntaiaamuna muutaman tunnin yöunien jälkeen, kaverini häiden juhlinnan jälkeen. Mutta kuitenkin, tässä mä olen pienessä päänsäryssä kirjottelemassa.
Kun vaan tietäisi mistä alottaa, miten muokata teksti niin ettei kukaan provosoituis, ettei kukaan muuntelisi enempää. Jos vaan voisi oksentaa kaikki tähän näytölle sellaisessa muodossa kun ne mun päässä on kytenyt jo pidempää, niin voi jessus mikä sirkus siitäkin saataisiin aikaseks. Mun mieltä on kovin vaivannut ja mietittänyt tää blogin pitäminen. Tän tekeminen on itelle hauska harrastus mutta sen hauskuuden mukana tulee se varjopuoli, jokainen uskoakseni tietää mistä puhun.
Se paskanjauhaminen.
Hyvin usein oon törmännyt siihen miten puhutaan alentavaan sävyyn että "se blogi-Jenny", öö what? Mä oon ihan normaali Jenny vain, joka nyt sattuu kirjottamaan blogia. Mikä ero siinä olis jos pelaisin korista? "Se koris-Jenny"? No joo, onha se ero se, että tää blogi on joidenkin mukaan väline jolla nostatan itseni valokeilaan, koska oon huomioh... Sitäkö me ollaan, kaikki me bloggaajat? Tai no tottakai siis mähän olen. Tuntuu että blogin myötä kaikki asiat on saaneet ihan vääristyneet mittasuhteet. Haluan vähän avautua ja selittää miksi.
DSC09988

"Fuck what you heard, try asking first"- lausahdus jonka voisin otsaani tatuoida. Miten tästä kaikesta yhtäkkiä tuli niin negatiivista? Mä en mitään muuta kuule kun joku mulle aivan tuntematon ihminen puhuu musta todella rajulla kädellä suoraansanottuna paskaa. Mitä pahaa mä olen voinut tehdä ihmiselle, jonka olemassaolosta en edes tiennyt? Vähän jännä logiikka, eikä oikeen aukee mulle. Hyvänä esimerkkinä toimii tällä viikolla tapahtunut välikohtaus, kun kaverini kävi ottamassa kynnet ja koululla oli niitä muille sitten näyttänyt. Siitähän sitten joku nuori (puhutaan jokuna, koska koskaan kuullutkaan...) oli ruvennut koulussa vaahtoamaan meikäläisestä. Tuli todettua millainen kusipää-mulkku-kombo Jenny onkaan, kynnet on aiiiivan paskoja, ei sillä oo ees koulutusta siihen työhön ja Jenny vaaaaan perusti yrityksen toisen tekijän kanssa. JNE. Kehtas VAAAN perustaa yrityksen, anteeksi, miten yritys perustetaan jos sitä ei vaan perusteta? Ja mites kun 5/6 koulutuskerrasta on jo käyty, jotta saataisiin kaikki tyytyväiseksi eikä tarvis nähdä siitäkin vaivaa? Onkohan kukaan koskaan miettinyt että nää puheet saattaa olla mustamaalausta mun yritykselle? Vai onkohan se just se, mihin pyritään?
No enivei. 
Olin aivan pöyristynyt koska ko ihmisen nimen kuultuani yhtä pihalla. Kaverini kanssa sitten päätettiin että otan yhteyttä tähän tyttelöiseen. Miten ihmeessä mulla ja hänellä voisi olla ongelma, kun ikinä tavannut, ikinä kuullut, ikinä mitään?! Tulipahan taas todettua, ettei hän tunne minua eikä voi puhua pahaa omasta puolesta mutta tulipahan nyt vaan kerrottua "mitä on kuullut". Esitetään tälläsiä tietoja faktoina, mietitääs nyt oikeesti. Keskustelun päätteeksi hän kertoi ettei anna muiden mielipiteiden vaikuttaa omiinsa, mutta ilmeisesti lähinnä huvin ja urheilun vuoksi päätti kertoa kuulemansa sontapuheet eteenpäin, jotta oranvanpyörä ei vahingossakaan vahingoittuisi. Kertoi lopuksi vielä, että oli itsekin ihmetellyt toisen avautumista koska oli itse kuullut kavereiltaan mun olevan mukava ja todella taitava työssäni. Miksi siis täytyi uskoa sitä pahempaa tarinaa ja kertoa sitä eteenpäin?
DSC00080

 Sitten kun mulle muutamaa tuntia myöhemmin selvisi, mistä nämä lähteet on tulleet, huokasin helpotuksesta ja harmituksesta. Tämä tyttö sanoi ettei tiedä mitä mun ja yhden toisen henkilön, keneltä näitä "juttuja" siis oli kuullut, oli tapahtunut mutta automaattisesti mä olin se paha. No jos nyt näin long story short- tyyppisesti kerrotaan mitä oli tämän toisen naisen kanssa tapahtunut. 
Kävi mulla vuosia kynsissä ja aina lisääntyvissä määrissä aloin kuulemaan miten hän haukkui mua ihmisenä, kynsientekijänä ja ne kynnethän oli aina ihan paskoja, mutta silti, ihan oikeesti silti, kerta toisensa jälkeen palattiin ja varattiin kuukausia eteenpäin aikoja valmiiksi- for what, jos mä niin paska olen kaikilla elämänosa-alueilla? Valitettavasti meidän tarina päättyi parisen kuukautta sitten. Musta ei ollut enää miellyttävää ottaa häntä asiakkaaksi, koska no, kaikki mun puhumat asiat väännettiin mua vastaan. Mietein jo aikaisemmin asiakassuhteen katkaisemista kaverini kanssa ja kerroin ristiriitaisista tunteistani, miten olin kahden tulen välissä- jos katkaisen suhteen, millanen paskanjauhantakierre siitä tulisi. Kaverini, joka hänellä oli käynyt asiakkaana tokaisi vaan olkia kohauttaen, että tuskimpa se paskanpuhuminen voi enää pahemmaksi mennä. 
Musta tuntuu että joka kerta kun hänen penkistään asiakas poistuu, on hänellä jonkinlainen käsitys musta. Eikä missään, ei missään nimessä postiviinen. Mä olen kaikkea pahaa mitä ihminen kuvitella saattaa, oon maailman suurin paskanjauhaja- kertokaapa mulle se, että miksi kukaan ei kyseenalaista? Miksi ihmiset uskoo sitä yhtä linkkiä joka meidän välillä on, ja joka tarinoi kaiken mahdollisen paskan? Haloo, miksi mut mielletään heti siksi pahikseksi, miksi se kaikki paha musta uskotaan orjallisesti? Ihmiset, jotka ei oo koskaan ees sanaakaan vaihtanut mun kanssa. Mikä tekee siitä toisesta paskanjauhajan, jos se ei tee, että isolle osalle ihmisistä pitää puhua pahaa musta ja muista?DSC00110

Musta on tullut kyyninen ja hyvin hyvin katkera ihmisille, miksi ja miten voidaan uskoa vaan se toinen puoli, vaikka jokaisella tarinalla on kaksi puolta? Ikäänkuin haluamalla haluttaisiin oikeen lannistaa ja syyttää ties miksi, mutta mitä tulee mun imagoon paskanjauhajana- olisko aika kurkata sinne peiliin ja miettiä, mitä sä itse teet kun viljelet tuolla sellasta sontaa että alta pois. Mut hei, mähän se paskanjauhaja olenkin! Ainoa vaan, että mun mielestä on vaikea jauhaa ihmisestä ketä ei millään molekyyliasteikolla edes tiedä.
Tuntuu, että nää asiat on saaneet aivan vääristyneet mittasuhteet. Mä kuulen kautta rantain miten joku inhoaa mua enkä tiedä edes koko ihmistä. Mutta ihmiset jotka on mun kanssa oikeesti puhuneet ja olleet asiakkaina jne, on mun korviin tullut vaan kivaa palautetta. Kannattaa oikeasti kahdesti miettiä, ennenkun sen suun avaa ja puhuu paskaa faktana. Mä olen ihminen josta joko tykkää tai ei, mutta aina asiakastilanteessakin olen nykyään varovaisempi kuinka jyrkästi tuon mielipiteeni esille tai sanon suoraan mitkä värit toimii ja mitkä ei. Pyrin olemaan oma itteni, mutta viimisen vuoden aikana on tullut pienen pieni kulissi päälle. Yritän olla pirteä, lukea asiakasta, toteuttaa toiveet ja keskustella vaikka säästä, edelleen keksiä miten toteuttaa asiakkaan toiveet, puhua vähän lisää. 
Pitkän päivän päätteeksi oon aivan poikki ja kiukkunen. Kuulin joskus, että ainoa mun huono puoli on että tuun tuttavalliseksi liian helposti asiakkaiden kanssa. Vähän vitullinen sori tähän kohtaan. 
Olis varmaan pitänyt kieltäytyä eilisistä häistä, kerrankun ollaan kaverustuttu kynsien lomassa. 
DSC00047

Kun joskus ymmärrys ei riitä, miten KAIKKI voidaan kääntää ihmistä vastaan, jotta saataisiin mahdollisimman paha ja mehevä juttu kiertämään. En ymmärrä. Enkä mä sillä että olisin mikään pyhimys, kyllä mä puhun kavereiden kesken samalla tavalla kuin tekin siellä, mutta kun asiat voidaan esittää niin monella eri tavalla. Tähän tuli mieleeni lisätä yks hullunhauska keissi mitä tapahtui kerran töissä. Lähes 6 vuotta nuorempi siskoni tupakoi ja ollaan yritetty saada häntä lopettamaan, tietenkin. Keksin mielestäni aivan pomminvarman porkkanan saada pahe loppumaan. Veisin hänet ensi vuoden keväänä Lontooseen viikoksi, mun kustantamana. Ei huono eihän? Hänellä oli viikko aikaa päättää. 
Vastaus oli kuitenkin kieltävä ja siinä kohtaa olin varma ettei noin ääliö voi olla mun siskoni (sori J, kun tätä luet<3). Liikkeeni kampaajalla oli asiakas silloin kun kuulin tästä kieltäytymisestä ja omassa työpisteelläni repesin ihan totaalisesti ja selitin tarinan kaverilleni joka oli kynsissä silloin. Puhuin siskostani nimellä ja kerroin että oon pettynyt ja kuinka tyhmä voikaan olla kun päästää tollasen mahdollisuuden käsistään! No eihän mee kun pari viikkoa kun kuulin että Jenny oli haukkunut jotain Jonnaa tosi kovaan ääneen, ihan käsittämätöntä käytöstä kuulemma. Jep, JOTAIN Jonnaa. Omaa siskoani. Ehkä jopa vähän syystä, eikö? 
Mutta hei, nää on näitä just mistä puhuin- faktatietoa faktatietoa....

Mies saa oman osuutensa mun työpäivien jälkeen tapahtuvasta puhumattomuudesta ja no, ehkä mussakin on ripaus sitä kuuluisaa suomalaista miestä, kun vasta päivän parin päästä kerron mikä mieltä vaivaa- oli se ilkeä kommentti, ikävä juoru jne. Oon aina ollut ihminen joka ei oo välittänyt ihmisten mielipiteistä ja tavallaan en tänäpäivänäkään, mutta mä en siedä sitä että puhutaan asioista faktoina mitkä ei niitä ole ja mun yritystä ei niihin puheisiin sotketa, ja ollaan inan verran liian laiskoja edes kyseenalaistamaan tai hei, vaikka kysymään olenko ja miksi puhunut pahaa jostain. 
Näinkin on käynyt, oon puhunut todella rumaan sävyyn ihmisestä jonka olemassaolo oli mulle yksi kysymysmerkki että hä, okei miten tämäkin on nyt saatu vieritettyä mun niskaan? Ai, ai kappas, oliko se väärinkäsitys? No shit. 
On jokseenkin hauskantyperää kirjoittaa tää lause tänne koska pidän tätä itse itsestäänselvyytenä, mutta ottakaa nyt huomioon että tarinat jotka korviinne kantautuu on 100% varmasti väritettyä ja muunneltua, se juoru ei koskaan ole absoluuttinen totuus koska- edelleen, jokaisella tarinalla on kaksi puolta. Juoru on aina juoru- siinä on mahdollisesti ripaus totuutta sen verran ettei vaan tullut toimeen ihmisen kanssa ja loput on päästä muunneltua löpinää. 
Mut on laitettu syypääksi niin moneen keissiin jossa olisin puhunut pahaa, mutta mun on vaan todettava että miten se on mahdollista kun en edes tiedä niin montaa ihmistä. Tottakai on helpompi osoittaa syyttävällä sormella ihmistä, joka on ehkä näkyvämmässä asemassa tarkottaen tätä blogia, on helppo keksiä kaikkea koska no, senhän jokainen ihminen ansaitsee kun "asettaa itsensä valokeilaan". Ansainnut tän, koska kirjotan blogia? Kirjoitan blogia aitona minänä. Moni on yllättynyt mun kanssa keskusteltaessa että hei, sä ootkin yhtä outo ja huonot jutut omaava ihminen livenäkin. Mun tekstejä on usein kehuttu täällä, enkä oo aina ymmärtänyt miksi.. Ehkä se tekee sen että se on just sellasta ns.suoraa tekstiä, ei mitään liibalaabaa vaaleanpunaista unelmaa, vaan sellasta, mitä voisin sanoa ja sanonkin ääneen.
 En voinut koskaan kuvitella että olisin tälläsen tilanteen kourissa. Jatkaako bloggaamista vai ei, luopuako jostain mistä tykkää vaan siksi että saisi palattua takaisin riviin, jossa seistään kun sotilaat konsanaan. Jos sulla oot askeleen verran pois rivistä oot automaattisesti tulilinjalla. 
Makes sense, eikö.
DSC00069


"A little more kindness. A little more judgement."

"I think it's funny that people who treat you like shit get offended when you finally do the same to them."

"I was told I was dangerous. I asked why, they said "because you don't need anyone." That's when I smiled."

"Be careful who you vent to. A listening ear is also a running mouth."

"Dream big, work hard, stay focused and surround yourself with good people."

"Fake people don't surprise me anymore. Loyal people do."

"Be strong. Stay positive. Make them wonder how you're still smiling."


Jenny


24 kommenttia:

  1. Moikka Jenny!
    En ole koskaan kirjoittanut kommenttia mihinkään blogiin, vaikka kaikenlaisia blogeja oon lukenut muutaman vuoden. Jännää, et jotenkin mua jännittää jättää se kommentti? :D
    Tästä asiasta on ollut puhetta todella monessa eri blogissa, ja musta on ihan kauheaa että nykypäivänä tälläistä voi tapahtua! Ja tälläistä tapahtumaa näkee blogeissa, "normielämässä" ja työpaikoilla. Ihmisiä saa kiusata ja levittää kaiken maailman juoruja, ihan kuin se olisi jotenkin sallittua ja normaalia? Mutta se on röyhkeää, törkeää ja sopimatonta! Mihin ihmisten käytöstavat on kadonneet? Ja miksi ei voi sitä suutaan pitää kiinni, jos ei asiasta mitään tiedä!? Ja jos tietää niin OI MIKSI sitä ei voi mennä asiasta puhumaan ko henkilölle?
    Itsellä on kokemusta tälläisestä käytöksestä "normielämässä" ( :D ), musta puhutaan kaikkea törkyä mikä ei pidä paikkaansa ja tuntemattomat ihmiset tekee musta sen perusteella päätöksen ja jos tutustutaan niin sanovatkin, et hei sähän ootkin kiva! Whaaaaaat!? Ja sellastakin on paljastunut, et ollaan "feikkikavereita" ihan vaan sen takia, et jos satun sanoon yhdenkin väärän sanan, niin asiasta voidaan heti kailottaa ihmisille ketkä kuuluu mun "vihaklubiin". Anteeks vaan, mut kuka jaksaa elää näin? :D
    Näiden kaikkien asioiden takia oon saanut rakentaa itselleni suojakuoren, ja luottamusta on tosi hankala saavuttaa uusien ihmisten kanssa. Mutta parempi niin, nyt katsonkin tarkkaan ketä lähipiiriini kuuluu ja olen onnellinen siitä ettei öitä tarvitse menettää sen takia, et joutuu miettimään et "mitähän sekin ihminen musta nyt kylillä puhuu ", koska sellaisia ihmisiä mun elämääni ei enää kuulu.
    Mut enivei nää sun kirjoitukset on huippuja, sulla on todella ihana tyyli kertoa asioita! Mulla on sulle sellainen vinkki, et pää pystyyn! Anna niiden ihmisten olla säälittäviä, ketkä toimii typerästi, koska paha saa aina palkkansa! :) niin kauan, kun on meitä ihmisiä niin tälläinen toiminta jatkuu, mut toisaalta siitä voi saada sitä voimaa et ihanaa kun mun elämä kiinnostaa niin monia, ihan kuin olis julkkis! ;D :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii! Amen sun tekstille, been there done that- ei vaan joskus voi ymmärtää kanssaeläjiä.. Mutta samaa mieltä olen! In karma we trust joten ...:) Kiitos kommentistas!

      Poista
  2. Tää on kyllä aina niin uskomatonta! En oo ikinä ymmärtäny, mitä tyydytystä tällästen huhupuheiden levittäjät oikeen tästä ala-arvosesta toiminnastaan saa. Vaikutat tosi rehelliseltä ja ihanan höpsöltä ihmiseltä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun vaan pääsis ees käymään niiden ihmisten kallon sisällä kolkuttelemassa..:) Voi kiitos Essi!

      Poista
  3. No johan oli tarinaa, huhhuh! Oon ittekin miettiny tässä jo pitemmän aikaa samaa, juurikin sitä miten ihmiset pystyy puhumaan tollasta paskaa. Kaipa se on sitten tätä nykypäivää kun ei uskalleta kysyä asioiden oikeaa laitaa, mikä on todella harmillista.

    Ei vitsi, mulle tuli tästä tekstistä tosi paha mieli, ihan oikeasti! Sää et ole tosiaankaan ansainnut tollasta kohtelua, mun mielipiteeni asian suhteen on se että voit hyvinkin katkaista asiakassuhteen tuon kyseisen ihmisen välillä, koska onhan sullakin varmasti rajasi sen suhteen mitä pystyt kestämään.

    Jos minä tulisin luoksesi asiakkaaksi niin en koskaan, IKINÄ kehtaisi ruveta vääntämään tuollaista sontaa. Vaikutat muutenkin asialliselta, mukavalta ja kaikinpuolin ihanalta nuorelta naiselta. Oon tätä blogiasi seuraillut jo pidemmän aikaa, harvoin kuitenkaan kommenttiboxin puolelle päätyneenä. Nyt oli pakko, sillä alko puistattamaan itteenikin todenteolla.

    Haluan vaan sanoa että jaksamisia sinulle töittesi parissa, teet mielestäni todella upeaa jälkeä!! <3 Mistäs sitä koskaan tietää, vaikka joskus tieni löytäisinkin teetättämään myös itselleni kynnet? We'll see ;) Ja jaksamisia muutenkin tähän välillä niin karuun ja paskamaiseen elämään, kyllä se siitä! Yrität vaan mennä pää pystyssä eteenpäin, tiedän että pystyt siihen kun rupeat vaan yrittämään tarpeeksi kovaa. Itsekin saanut sietää yhtä jos toisenlaistakin paskaa tän lyhyen elämäni aikana, edelleen seison tässä ylpeenä ja iloisena etten oo luovuttanut (vaikka monta kertaa käynyt kyllä mielessä..).

    Upea nainen, niin upea Jenny. Kuule kun toista sinunlaista ei tässä maailmassa ole! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso kiitos Riikka, kauniita sanoja<3 Sait hymyn kyllä huulille!! Ihana huomata että on vielä olemassa ihmisiä joilla on sydän paikallaan.<3

      Poista
  4. Huh, kuulostaapa kamalalta! :( Mutta tekstiä eteenpäin lukiessani olen yhä vakuuttuneempi siitä, että tuollainen juoruilu ja paskanjauhanta on peräisin vain kateellisilta ihmisiltä - sinulla on siis jotain mitä heillä ei. Olethan sitä paitsi todella kaunis, ja osaat myös sanoa asiat suoraan. Ehkä joku huonomman itsetunnon omaava ottaa sen hyökkäyksenä itseään vastaan ja alkaa katkerana levitellä tuollaista paskaa.. Inhottava tilanne kaikin puolin, ja varmasti tuollainen jotenkin vaikuttaa itseen vaikka aina sanotaankin että pitäisi mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Niinkuin sanoit, kannattaisi aina tutustua ensin ja vasta sen jälkeen ilmoittaa mielipiteensä :) Tsemppiä sinne suuntaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kun en ymmärrä tota valttikorttia kateus.. Jos olis toiselle kateellinen jostain niin miksi haaskata oma energia siihen että kääntää kaiken negatiiviseksi kun voisi hyödyntää vaivan siihen että edes pyrkii samaan mistä olisi kateellinen. Emmä tiedä.. Ikäväähän tää on mutta onneksi oon huomannut parin päivän aikana kun oon saanut tsemppiviestejä (ja toki lisää tietoa mitä kaikkea tarinaa on liikkunut:D) että on olemassa ihmisiä jotka ei usko moiseen sontaan. Kiitos Tuuli!

      Poista
  5. Mulla tuli vaan yksi sana mieleen tästä tekstistä ja noista paskanpuhujista: Kateus. Ei tuommonen voi kieliä mistään muustakaan, kuin kateudesta, omasta pahasta olosta ja epävarmuudesta, sekä mahdollisesti jonkinlaisesta mielenterveyden häiriöstä. Ihan uskomatonta mitä oot joutunu kestämään, ja vieläpä aikuisten (?) ihmisten toimesta. Tuo on varmasti tosi rankkaa ja kuluttavaa, enkä voi ees kuvitella miltä tuntuu, kun oman yrityksenkin maine joutuu vaakalaudalle tuossa. Kyse on sentään sun elinkeinosta!

    Mutta siis, mä sanoisin että kaiken tuon alku ja juuri on puhtaasti se kateus ja paskanpuhujien oma huono itsetunto. Ne näkee että sä oot kaunis, itsevarma ja lahjakas työssäsi (let's face it, kukaan ei voi sanoa sun kynsiä millään tasolla paskoiksi, jos on esimerkiksi kuvia niistä nähnyt..). Lisäksi sulla on ollut tarpeeksi rohkeutta perustaa oma yritys, jotta voit tehdä työksesi sitä mitä rakastat ja missä oot äärettömän lahjakas. Enpä usko että niistä paskanpuhujista olis samaan. Ja auta armias kun kehtaat vielä perustaa bloginkin, jossa "asetat itseäsi jalustalle", niin helvetti on irti. Miksei vaan voi inspiroitua niistä ihmisistä joille on kateellinen? Miksi pitää levittää tyhjänpäiväsiä juoruja ja puhua pahaa? Miten se tekee kenenkään päivää tai elämää paremmaksi, että saa jauhettua jostain tuntemattomasta ihmisestä mahollisimman paljon paskaa? En ymmärrä.

    Toivon, että et nyt niiden paskanpuhujien takia lopeta bloggaamista, vaikka täysin ymmärränkin syyn, jos päätät lopettaa. Ne ei ansaitse sitä tyydytystä, minkä ne sais siitä jos pistäisit pillit pussiin blogin suhteen. Ja todellakin toivon myös, että sun yritystoiminta ei tällasesta kärsi, sillä oot oikeasti ihan loistava siinä mitä teet! Jos asuisin yhtään lähempänä, niin tulisin kyllä viivana laitattamaan sulla kynnet :) Ja muutenkin tää blogi on niin huippu, suorasanainen, rehellinen ja hauska. Sun upeaa tyyliä unohtamatta :) Voimia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikuisten ja nuorten aikuisten, kyllä kyllä. Jep, mun elinkeinosta kyllä kyse mutta eihän nää sankarit siitä piittaa. Mitä milloin mun itseoppineisuus ja "amatöörimaisuus" eli se että oon vuosia elättänyt tällä työllä itteni ilman papereita tarkottaa etten voisi olla omalla alalla jo ammattilainen. Nyt kun otin suorittaakseni peruskoulutuksen ja maksoin pitkän pennin siitä niin eiköhän siitäkin oo kantautunut mun korviin erinäisiä tarinoita.. "jenny ei jaksanut enää kuunnella kun ihmiset puhu sen kouluttamattomuudesta" "jennyllä loppu usko omaan työhön" jne jne. Kun mikään ei koskaan oo hyvin, aina hakemalla haetaan se paskapuoli mistä vääntää. Se että jos mä olisin ihan paska a)ihmisenä b)tekijänä niin ei kai kukaan mulla kävis! Varsinkin kun tää yks sonnanlevittäjä oli varannut aikoja kuukausiksi eteenpäin, mutta omille asiakkailleen kehotti menemään muualle. Wut?! Hyviä pointteja sulla sun tekstissä! Minä kiitän isosti <3

      Poista
  6. Pistää vihaksi niin vihaksi sun puolesta! Tuohon keissiin viitaten, missä puhuit siskostas asiakkaalle > Sen voi kyllä ymmärtää juuri noin, kuulee muutaman lauseen sieltä täältä ja pian siinä on jo hyvä tarina ajateltuna kerrottavaksi eteenpäin. Jos kuitenkin kauhistuksella kuuntelee että voi kuinka se puhuu toisesta ihmisestä tuohon tapaan voisi ottaa kuulija järjen käteen ja kysyä suoraan asiasta eikä tehdä itsestään idioottia puhumalla eteenpäin itse pääteltyä tarinaa..... Tätä on tapahtunut myös mulle useita kertoja nimittäin olen itse myös suorapuheinen ja sanon kyllä asioista suoraan.

    Mutta päinvastoin, älä missään nimessä lopeta blogin kirjoittamista tuollaisten ihmisten takia! Tykkään lukea tekstejäsi ja rakastan tyyliäsi sekä taitojasi miten osaat tehdä rakennekynsiä! Jos asuisin lähelläkään Poria tai tulisin joskus käymään varaisin ihan varmasti kynsiajan! Oon jo useamman vuoden seurannut sun tekemiä kynsiä teidän firman fb sivuilla ja aina toinen toistaan kauniimpia kynsiä, ei ole vielä sun kynsiä voittanutta!

    Jätä tuollaiset ihmiset arvoonsa, varmasti tämän lukiessaan moni saa herätyksen ihan yleisesti seläntakana puhumisesta. Joten toivottavasti se vähentää tuota ihmisten turhaa jauhamista. Sulla on kuitenkin enemmän lukijoita ja asiakkaita jotka odottavat postauksia ja varaavat niitä aikoja moneksi kuukaudeksi eteenpäin, älä siis unohda meitä vaan tee tätä blogia itsesi kannalta ja meitä ajatellen!

    Tsemppiä ihan mielettömästi, pian tulee syksy ja sulta saa taas syksyyn ihania asuinspiraatioita! Keep going! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja vaikka ei voiskikaan ymmärtää noin miten selitit niin kyllä aina joku keino löytyy haluamalla halutaan ymmärtää väärin, koska parempi juoru silloin :D Ihanainen Elina! <3 Jännä huomata että oikeesti "uusia" ihmisiä olis tulossa mulle pidemmältäkin sillä mitä täällä Porissa on trendinä on se että kynsistä tykätään muttei tekijästä :D "Menisin jennyl kynsii jos jenny ei tekis niitä" :D Huhheijaa. Kiitos kovasti tästä piristysviestistäsi <3 Kaikkea hyvää sinne!

      Poista
  7. On todella ikävää, miten ihmiset olettaa, että bloggaajista voi puhua ja juoruilla ihan mitä haluaa koska ne "ite kerjää sitä pitämällä blogia". Niinku ihan oikeasti. Toivon todella, ettet lopeta bloggaamista, sillä nautin älyttömästi sun "paskoista läpistä" :D ja jutuista ylipäänsä, mutta ymmärrän myös todella jos niin teet. Paskanpuhujat ei maailmasta lopu ja ne kannattaakin jättää omaan arvoonsa, mutta miten joku on niin katkera, että yrittää sabotoida sun yritystä, ei mene jakeluun. Ei kukaan ansaitse tuollaista.

    Tsemppiä kuitenkin yrityksellesi ja elämällesi, täältä toivotaan sulle pelkkää hyvää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JOO älä! :D Jos ärsyttää jonkun blogi niin miksi pitää lukea? Tai jos harmittaa ettei itse uskalla niin deal with it tai rohkastuu ja tekee ite koska blogeja on niiiiiiin paljon että alta pois, joka lähtöön. Mä koitan vielä saada tästä jutusta kiinni ja pidänkin tällä hetkellä anonyymin kommentointimahdollisuuden hetken aikaa poissa. Kitisköön sitten keskenään porukoissa tai avautukoon omalla nimellä mulle facebookkiin, jos oikeen rohkeeks vetäsee.:) Katso kun ei sais menestyä mitenkään. Ei sais olla "näkyvä persoona". Täytys olla vaan samaa harmaata massaa ja pysyä piilossa. Kiitos Olivia! Samoin sinne:)

      Poista
  8. Voi hitto kun tuleekin ihmisten takia tälläsii varjopuolia sulla on aivan mahtava blogi ja hyvä tapa kirjottaa! :( Saan blogin kautta susta tosi kivan kuvan ja uskoisin että nää paskanjauhajat varsinkin pienemmässä kaupungissa on suureksi osaksi kateellisia.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedä sitten. Käyttäis sen ylimääräsen energian jota kateellisuus jostain vie niin vaikka itseensä. Kehittäis itseään koska paskanpuhuminen sitä ei tee. Mistä ihmiset repii ees aikaa siihen tarinointiin?!! :D

      Poista
  9. Se on se kateus! Miksi on niin vaikeaa iloita toisen menestyksestä ja yrittämisestä ja kannustaa eteenpäin koska mitään se ei vie itseltä pois! Ole vain oma iloinen itsesi, sehän se vasta ärsyttääkin....

    Kaikkea hyvää pystyssä päin! T. Arjuska

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä, mikä siinä on niin vaikeeta?! Kun ei voi ymmärtää. Kiitos Arja! Samoin sinne:)

      Poista
  10. Mä en oikeesti tiiä kuinka monetta kertaa kommentoin tähän, aina mennyt joku pieleen... :D
    Mutta siis, toivon ettet lopeta blogia :( tää on ainoa jota seuraan aktiivisesti. Tän perusteella en ainakaan oo saanut susta negatiivista kuvaa, päinvastoin! Vaikutat mukavalta, sulla on hyvä huumorintaju ja sun tekstejä jaksaa lukea aina uudestaan (ja lukeminen ei oo mun mielipuuhaa :D). Lisäks sulla on upea tyyli! <3 Niinkuin muutkin tässä ovat sanoneet niin ihmiset taitavat olla vaan kateellisia :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heidi <3 Päivä kerrallaan katotaan..:)

      Poista
  11. Asiasta kukkaruukkuun, onko sulla tuossa Selmassa se pitkähihna? :-) Mietin itse Selman ostoa mutta en tiedä saako siitä sen pitkän hihnan pois vai pitääkö ostaa sellainen malli missä sitä ei ole :D

    VastaaPoista
  12. Pakko sanoo, you nailed it! En ymmärrä ihmisiä enään. Tuntu pahalta sun puolesta(lue: raivostutti) lukee tätä tekstiä. Mä ainakin liputan sulle, sun yritykselle ja sun persoonalle koska hääshtääg nails on fleek!

    VastaaPoista

Kiitos asiallisesta kommentistasi :)