keskiviikko 25. helmikuuta 2015

How I take care of my hair

Tää on aihe jota on kautta aikojen kyselty enempi tai vähempi ja no, mitä tulee meikäläisen hiustenhoitoon niin se on aika vähäistä ollut aina ja voipi olla että tulee tulevaisuudessakin olemaan. Puolustuksen sananen! Oon skarpannut! Enää ei käytetä mäntysuopaa tukan pesuun.
Nimetönll


Käytössä on joskus parempia kampaamotuotteita myös, mutta näissä asioissa niin nuukana niitä ei tuu kovin usein ostettua kun kelpuuttaa markettiversiotkin. Nämä kaksi on sellanen peruspohja jota oon käyttänyt aikoja. Näiden ympärille sitten tulee vähän väliä erilaisia hoitavia maskeja sun muita hifistelyjuttuja. Nää on sellaseet perushyvät, joilla mä tulen toimeen.
Sellasen vinkin kuulin jostain joskus että tukasta tulee pehmeämpi ja kiiltävämpi kun pesun jälkeen vielä viruttaa tukan viileällä/kylmällä vedellä. Skeptisin mielin taas lähdin kokeilemaan että onkohan tää taas jotain huuhaahomma, mutta pakko myöntää- toimii! Hullulta se kuulostaa kun miettii että roikkuu pää alaspäin suihkussa kylmää vettä niskassa.  Hiusten takia.
sekatt 022

Kikkailuista puheenollen, nyt on tällänen herkullisen hajuinen ja näköinen jonkinlainen tehohoito kokeilussa. Nappasin Prisman valikoimista mukaan edullisen hinnan takia ja onhan toi pakkauskin aika puoleensavetävä. Tutustuin vasta sitten kotona että mikäköhän tää nyt sit onkaan...
Nimkketön


Toinen kikkailu on tämä Color Mask KC:ltä. Uusi tuttavuus mulle vallan, niin tuotteena kuin ekana keltasuutta poistavana hoitoaineena. Hopeeshampoita sen sijaan on ollut vino pino, kun omaan pienen kivan punapigmentin, eli tukka värjätään ja se on pari kolme pesua ihan ok, kunnes huomaan taas että vaaleat raidat alkaa kellertää ja ruskeat oikeen punertamaan. Sitten tämä hoitsikka päähän vaan 5 minuutiksi, ei tullut harmaa eikä tunkkainen, vaan just sopiva! Kirkasti raidat ja poisti lämpöä tukasta. 
Tämä tuote on kyllä tullut jäädäkseen. 

Nimetö,,n

Pesujen jälkeen laitan pyyhekuivaan tukkaan tätä öljyä josta annoin varmaan aikalailla kohta vuosi sitten jo pientä vinkkiäkin täällä blogin puolella. Onhan toi suht hintavaa kamaa, mutta mulla kestää tollanen 100 millin purkki reilun 6 kuukautta. Siihen nähden ei paha. Tuotteen tuoksu huumaa vieläkin niin että löydän itteni nuuhkimasta hiuksia. Kaksi tai kolme painallusta latvoihin ja volá. Kaiken hypen arvoinen tuote tämä.
Nimetönlll


Mulla on itellä suht karhea tukan laatu, se on paksua ja hiusta on paljon, niin yritän mahdollisimman vähän lämpökäsitellä sitä. Hiustenkuivaaja näkee kaapista päivänvalon ehkä 2 kertaa vuodessa ja kampaajalla käydessä toki sitten, mutta alle 10 kerran jää heittämällä. Sen sijaan tykkään tehdä laineita hiuksiin, as we all might know, mutta pyrin pitämään samat laineet 3 päivää ja pestä hiukset vasta sitten. Joskus mulla on myös kausia kun tukka saa rehottaa ihan villinä, kuten esimerkiksi nyt oon ollut 5 päivää tekemättä sille yhtään mitään. Annan hiusten kuivua nukkuessa (jos ne nyt kerrankin joskus edes olis kuivat herätessä...) niin että tyynyn päällä on yksi tai jopa kaksi pyyhettä.
Sitten taas kun saan inspiksen kesyttää karvakasan, käytän lämpösuihketta aina. Suihkutan sen jo pyyhekuiviin hiuksiin ennen nukkumaan menoa. Tresemmén lämpösuihke on ollut jo pidemmän aikaa vakio, mutta sain Bangerheadilta kokeiluun heidän lämpösuihkeen haastajaksi. Onkohan lämpösuojissa mitään eroja eroja vai onko noi vähän höpöhöpö juttuja?
Nimetöloln

Pahan hiuspäivän pelastaja eli kuivashampoo, myytti johon en oo päässyt oikeen sisälle vieläkään. Oon kokeillut ja kokeillut muutamia erilaisia mutta jotkut on tehneet tukasta entistä likasemman tuntusen. Tai, puhtaamman näkönen mutta likasemman tuntunen päänahassa. Jättänyt vähän tahmeiksi, vaikka oon antanut kuivua ja harjannut auki. Joko oon totaalinen urpo tän asian suhteen tai sit oon onnistunu ostamaan aina ne huonoimmat tuotteet. Toi Sunsilkin kuivashampoo on kuitenkin sellanen mikä tekee edes vähän työtä käskettyä. Todella harvoin silti tulee käytettyä...
Sitten toi pinkki mötikkä tossa vasemmalla ei varmaan kauheasti esittelyjä osakseen kaipaa. Tangel Teezer on ainoa harja mulla joka on säännöllisessä käytössä. Varmaan aika monella muullakin jos uskallan lähteä veikkailemaan!




jenny

14 kommenttia:

  1. Kokeile batiste kuivashamppoota :) siitä xxl batistesta tulee semmonen tahmanen fiilis, mut esim kirsikka ja ananas/kookos on tosihyviä :) hinta about 7€!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, eikö niistä oo muita hajuja??:D Nimimerkillä ykä ;D

      Poista
  2. Moikka!
    Tuo Sunsilkin kuivashampoo on mun mielestä ihan kuraa, kokeile Batisten tai Klippoteken kuivashampoita! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla toimii parhaiten se! Kaikista siis tähän astisista kokeiluista.:) Mistä noita kahta sais? Ihan kaupasta vai vai vai ?=)

      Poista
  3. Ootko kokeillu herbinan kuivashampoota? :) mun mielestä ehdottomasti paras kalliimpienki kilpailijoidensa rinnalla! Mä oon suorastaan koukussa kuivashampoisiin ja tullut kans kokeiltua vähän kaikkea, ja todettua noita "vikoja" eri merkkien välillä. Mut herbinan tuotteeseen oon totaalisen tykästyny. :)

    ja tota prisman pinkkiä hoitsikkaa oon kans himoinnu mutta en oo 'uskaltanu' sitä ostaa ku jos ei oo hyvää niin ei tuu käytettyä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellanen vaaleanpunainen tai tosi hempeä rosa purkki ainakin on, muistaakseni se on Herbinan! Hmm hmm ;D
      Älä ostakkaan... Ei ainakaan mun tukalle tehnyt ihmeitä, ehkä jopa päinvastoin ;D Moni kakku päältä kaunis as they say ;D

      Poista
    2. Se vaaleenpunanen on joku hemoeel tuoksulla varustettu, mut se ihan aito ja alkuperänen hopea purkki vihreellä korkilla on best. :) myös tota paljon näis kommenteissa suositeltua klippoteken kuivashampoota oon kokeillu ja on ihan jees. :) mut kyl toi herbina saa mun paksun tukan tosi muhkeeks ja imasee rasvasuuden hyvin!

      Poista
  4. Omaan samanlaisen tukan kuin sä ja olen kokeillut varmasti yli 20 kuivashampoota laajalla hintaskaalalla ja parhaaksi todennut tämän klippoteket kuivashampoon. Vie kivasti rasvaisuuden ja tuo volyymiä tuntumatta ällöttävältä.

    kuva http://www.sokos.fi/wcsstore/SOK_StorefrontAssetStore/images/product/iso/7391647003138.jpg

    http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/hiukset-ja-kuumuus-eli-mita-lamposuoja-tekee ja siinä laaja juttu lämpösuojista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa! Okei! Täytyy testata siis se ;) Kiitos!

      Poista
  5. Oletko kokeillut Klippoteketin kuivashampoota? Ainoa joka tekee minun hiuksistani oikeasti ilmavan ja raikkaan tuntuiset, monet muut kuivashampoot jättää hiukset raskaiksi ja tahmeiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo kokeillut mutta nytpä aion! On muutama muukin sitä suositellut niin annetaan sille mahis :)

      Poista
  6. Oon monta kertaa miettinyt että kokeilisin ruskeaa Color Maskia kun moni kehuu tuotetta! Ehkä vihdoin saan aikaiseksi testata :)

    VastaaPoista
  7. Mielenkiintoinen postaus!
    Mulla on aika lailla samat metodit käytössä, hiusten huuhtelu kylmällä vedellä mukaanlukien. Sitä en kyllä jaksa tehdä ihan aina, koska se on sen verran epämiellyttävää :D Mulla on muuten ihan sama juttu kuivashampoiden kanssa, "likaisuuden" tunne vaan lisääntyy!

    http://pumppailua.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kiitos asiallisesta kommentistasi :)