maanantai 15. joulukuuta 2014

Blue tartan meets brown

DSC06825 DSC06830 DSC06737 DSC06844

jjj
Huh, elonmerkkejä tännekin puolelle! Ei, ei ole rankka reivausviikonloppu takana mikä aiheuttais tuskaisia puuskahduksia, vaan nopeasti mennyt viikonloppu ja kaikki säätämiset sen mukana. Oikeastaan työviikko oli tällä kertaa kuusipäiväinen ja yksi vapaa meni sitten lennossa, käväisin jouluostoksilla Puuvillassa kaverin kanssa, josta kuitenkin piti lähteä niinkin mukavaan paikkaan kuin päivystys. 
Hengenhätää ei ollut, mutta yli viikon särkenyt pohje sai uudet mittakaavat ja ajatus veritulpasta väkisinkin hiipi mieleen. Pakko jakaa sarjassamme huonot kokemukset julkisesta terveydenhuollosta vol.1238304. Jo ilmottautuessa nainen sanoi, että koska pystyin kävelemään paikalle itse, ei ole tulpan vaaraa. (Oon kuullut tän saman "jos kävelet itse paikalle ei sulla oo mitään hätää"-siteerauksen muutaman kerran aikaisemminkin...) Meinasi laittaa odottamaan moneksi tunniksi lääkäriä, mutta osasin kysyä mahdollisuutta mennä näyttämään koipea sairaanhoitajalle. Musta on hienoa että Suomessa tää julkinen terveydenhuolto pelaa, edes jotenkin, mutta pakko mun on sanoa, että muistan taas syyn, miksi suosin yksityisiä; sun hätäs otetaan todesta.
Kyseinen sairaanhoitaja oli varustautunut jouluun laittamalla kuusenvihreää luomiväriä vähän sinne sun tänne ja istutti mut tuoliin. Mulla oli jalassa samat sukkikset kuin ylläolevissa kuvissa, varmaan jonkun 200 denierin pökät. Hoitsu koski mun jalkaa kerran. Kerran. Ja mulla tosiaan oli sukkikset jalassa. 
Samassa hän totesi, ettei jalka varmastikaan punota eikä ole lämpönen. Jep. Siinä diagnoosissa sitten meni kokonaisuudessaan 50 sekuntia ja puolet ajasta mä olin leuka pöydällä, että tässäkö tää oli. 

Yksityisellä asia varmistettiin ultralla että kaikki on kunnossa mikä helpotti oloa kummasti, joskos ens yönä sais nukuttua! Sen sijaan mikä oli hauskaa oli se, kun menin takaisin odottamaan lääkärin lausuntoa ultrasta huoneen eteen näin minun mieheni siellä odottamassa samalle lääkärille aikaa. Mielenkiintoinen paikka treffata tuttuja, heittää yläfemmat ja sanoa että kotona nähdään sitten taas. 
(Änkesin miehen ajalle myös selittämään lääkärille miten sen kuorsaaminen tappaa meidän parisuhteen ja mun viimesetkin järjenrippeet katoaa ellei kuorsaamiselle tehdä mitään! Sen takia siis mies meni lääkäriin. Tyypillistä miestä, että ottaa asian hoitaakseen vasta ensi vuonna, kyllä tässä on aikaa lässynlässynlää. Eipä mennyt kuin hetki kun miehen puhelimeen piippasi ajanvarausilmoitus, tiedä sitten mistä pyhästä hengestä sellanen ilmaantui...)



jenny

ps. Ne jotka tilas Monnier Frères:iltä jotain joululahjaksi ettekä oo saaneet sähköpostia lähetetystä paketista, kirjautukaa sivuille ja katsokaa omista tilauksista lähetyksen status!

24 kommenttia:

  1. miten sairaanhoitajan luomiväri liittyi asiaan? etkö sä juuri postannut siitä, kuinka kaikkien tulisi pukeutua niinkuin tykkää jnejne. eikö meikki kuulu samaan sarjaan? mielestäni tuo kommentti oli täysin turha ja ilkeä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tehdään kärpäsestä härkänen eikö? :) Homssuinen kuusenvihreä meikki nyt vaan kiinnitti huomion :D Tuomitsinko? Mielestäni en. Ilkeä? No eikai nyt sentään. Näetkö usein ihmisillä kuusenvihreää luomiväriä? Mä en ja vihaan sitä väriä yli kaiken ja vielä vähän huonosti tehtynä, eiköhän se ollut piste i:n päälle palvelun lisäksi :)

      Poista
  2. Aivan ihana asu ! Mä en ymmärrä tota miten julkisen terveyshuollon puolel mikää ei tunnu toimivan. Iha esimerkkinä esim se että soitin ihan työni takia asiakkaalle lääkäriaikaa ja aloin pommittaa sinne jo klo 8 kun ajanvaraus alkaa. Työni luonteen takia en voi roikkua puhelimessa jonottamassa koko päivää joten jätin soittopyynnön, lupasivat soittaa 11.30. Soittivat kuitenkin jo 10.10 jolloin olin vessattamassa asiakasta jolloin en voinut vastata. Kun soitin takaisin niin en voi varata aikaa koska soittopyyntöni oli vanhetunut koska en vastannut :D ihan käsittämätöntä. Sain kyllä ajan kun sanoin pari ei niin valittua sanaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Voi kiesus, pitäshän sitä tietty ymmärtää et minä ite en oo aina se ainoa asiakas mut jotenkin tuntuu että joka kerta on jotain vaikeuksia :/ Loppu hyvin kaikki hyvin silti ;D

      Poista
  3. Mukava että näkee aurinkoa edes jossain, eli näisä sun kuvissa, ihanan valoisia kuvia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei enää pian kun nää syksyset kuvat on ihan loppuu nyt just :(

      Poista
  4. Huh, onneksi ei ollut veritulppa! Itselläni todettiin se kolme viikkoa sitten, ja ei tämä kyllä mitään herkkua ole ollut. E-pillereiden syönti kiellettiin nyt kokonaan, ja napsin vielä pari kuukautta verenohennuslääkkeitä. Sitten katsotaan tarvitsenko loppuelämän lääkityksen... Ja ikää löytyy 19 vuotta, että tuo oli kyllä viimeinen sairaus mitä osasin odottaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Auuuts! Hui hai! Kyllä niitä vaan sitten nuorillakin on. Multa kysyttiin kanssa noista e-pillereistä heti, onneks niiden aiheuttamiin juttuihin on oikeesti nyt näköjään reagoitu:) Ja onneks sait hoitoa!

      Poista
  5. Voih. En nyt sano tätä provosoidakseni sinua, mutta pohjelihakset ennenpitkää ärtyvät/rasittuvat täysin normaalisti näin kylmien ilmojen saapuessa (siihen lisättynä vielä korkokengät...). Tässäkin sairaanhoitaja teki aivan oikean "diagnoosin". Nämä Terveyskirjaston tms kanssa tehtävät kotidiagnoosit ovat kyllä terveyskeskuslääkäreitäkin ymmärrettävästi turhauttavia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, onneks mulla on aina monet vaatekerrokset kun vietän pidemmät ajat pihalla esim koirien kanssa.:) Korkokenkiä nyt viikolla harvemmin pidän. Oikea diagnoosi tai ei, jokanen voi voittaa lotossa :) Joo on tosi turhauttavia varmaan, mutta hei mulla on kuitenkin ko.hoitajan mukaan pohjekramppi, joka on kestänyt sitten yli viikon. Kyllä uä täti kieroon katto hieman kun kokemukseni hänelle selitin ja myös tämän "diagnoosin":)

      Poista
    2. Jeps. Mutta toivotaan, että pohkeesi parantuu pian. Hyvää joulunodotusta Sinulle! :)

      Poista
    3. Parempi jo kun sai runnoa oikeen kunnolla nyt kun sai luvan.:) Kiitos ja samoin sinne!

      Poista
  6. Onko sulla koskaan mikään hyvin? :/ aina kaikenmaailman kivut ja sairaudet ja ärsytykset

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kaikki aivan todella hyvin, siksi mä voinkin sanoa jos joku ottaa päähän, mutta että kaikenmaailman kivut ja sairaudet ja ärsytykset? Ei nyt jaksais väkisin alkaa vääntämään.:) Jos nyt mulla paniikkihäiriö on josta kerroin ja olinhan mä nyt reissussa kipeä muutama kuukaus sitten, ainiin se huulileikkauskin oli tossa puolisen vuotta sitten! Tosi sairasta meininkiä ja pohjekivun mainitseminen onkin too much ja ärsytys huonoon ja huolimattomaan palveluun, tai mun sairasteluun lomalla onkin asioita joita kannattaa alkaa kaunistelemaan, niinkun tässä blogissa onkin juuri tapana tehdä:D

      Poista
  7. Ompas nätti asu! Ihanasti mätsää saappaat ja tuo liivi :)

    VastaaPoista
  8. Hassua! Mä oon käynyt elämässäni ainoastaan kerran yksityisellä ja siihen jäi. Sain niin huonoa palvelua ja maksoi maltailta!! Silmätulehdukseen halusin varmistuksen ja uusia Thaimaalaisen reseptin mitä käytetään suomessa peräpukamiin.. No ei viitsinyt edes silmää katsoa ja reseptiäkään en meinannut saada. Huh sanon minä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No huh sanon kanssa! Sattuuhan näitä, mutta harvemmin kuulee yksityiseltä tälläsiä:/

      Poista
  9. Molemmat paketit MF:ltä saapuivat perille, toinen tiistaina ja toinen eilen :) Kiitos paljon alennuskoodista! Tulee ainakin yhdelle neidille ikimuistoinen joulu;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes hienoa!:) Olkaapa hyvät vain! Voi että, mä haluan niin tietää mitä sieltä paketista löytyy!! <3 Toivottavasti palaat kertomaan ;D

      Poista
    2. Mun paketista löytyi MK:n ruusukultainen kello(se joka oli sulla siinä kollaasissa) ja siskon paketista konjakinruskea Jet Set tote :)

      Poista
  10. Onpa tosi kiva asu. Kaikki mätsää toisten kanssa hyvin yhteen. :)

    VastaaPoista

Kiitos asiallisesta kommentistasi :)