lauantai 4. lokakuuta 2014

It's a nail thing


Pitkästä aikaa kynsikuvia!
Ajattelin kirjottaa muutaman faktan työstäni, eli olen yksityisyrittäjä jolla on kauneushoitola ja mun työni on rakennekynnet. Tämä homma lähti ihan puhtaasti harrastuksesta ja ajan saatossa sitä vaan huomasi, että tää vaan nyt on mun hommani, pidinhän niin kovasti tästä ja asiakkaat äänestää jaloillaan- alkoi kalenteri täyttyä ja kotistudio käydä ahdistavaksi. Kynsiä olen tehnyt varmaan nelisen vuotta, peruskoulutusta ei ole enkä tiedä tuleekohan ollenkaan, katsotaan katsotaan!
 Käytän vaan ja ainoastaan geelejä- Mosaic merkkisiä näin pääsääntöisesti. Ongelmakynsille on eri tuotteet. Geelilakat on aivan uusi juttu mulle, mutta päätin kuitenkin lähteä niitäkin kokeilemaan. Tuotteita tilaan poikkeuksetta netistä, tukuista ja googlettamalla löytyy esimerkiksi koristeita.


Löytyykö lemppareita?:)



jenny


24 kommenttia:

  1. Upeita kynsiä kaikki! Mun lempparit kuitenkin varmaan noi neljännet (pinkit timanteilla) :)

    VastaaPoista
  2. Upeita kynsiä, ensimmäiset on lempparit ehdottomasti! :)
    Onko noiden stilettokynsien kanssa hankala elää, meinaan siis että vaikeuttaako ne arkipäivän tekemisiä jotenkin? Piilareiden laitto tuskin ainakaan onnistuu? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ei vaikeuta, tietenkin pitää katsoa oman elämän menojen, töiden ja harrastuksien takia että mikä sopii oman elämäntilanteeseen. Itselläni on piilarit ja kerran yön pikkutunneilla olen rikki saanut vain yhden linssin, omilla kynsillä olen rikkonut mooonet :)

      Poista
  3. nuo ensimmäisen kuvan kynnet hurmasi mut täysin, niin kauniit mutta samalla yksinkertaiset ! jos asuisin lähempänä tietäisin minne hankkiutuisin kynteni laitattamaan ;)

    VastaaPoista
  4. 14. ja 15. kynnet oli eniten mun silmää miellyttäviä. :) rakastan blingblingiä ja samalla yksinkertaisia värivalintoja. Mitä sun tekemät kynnet tollai abauttiarallaan maksaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se onkin parempi ratkasu tehdä pohja yksväriseks ja sitten koristeita päälle, ettei tuu kuitenkaan niiiin sekavat ;D Hinnaston näkeepi täältä: https://www.facebook.com/BeautycenterBeautybox :)

      Poista
  5. Kaikki noista on ihania mutta ehdottomasti ensimmäiset on kivoimmat :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne oli sellaseet "saat vapaat kädet"-kynnet ja kovasti miellytti itseäkin lopputulos :) Kiitos!

      Poista
  6. Hei! tuli mieleeni, että miten hyvin sinulla on tiedossa rakennekynsien turvallisuusasiat? Esim. oletko tietoinen akrylaattien herkistämisestä? Jos olet näistä perillä, niin mistä olet löytänyt tietoa? Sinulla muistaakseni oli ihan kosmetologin koulutus, vai muistanko nyt ihan väärin? Olen estenomiopiskelija ja minua kiinnostaa se, miten hyvin rakennekynsien sekä ripsienpidennysten tekijät ovat perillä näistä turvallisuusasioista ja haittavaikutuksista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei vaan hei! Kyllä olen ihan tietoinen, eikä koko aikana kun olen harrastukseksi tai töikseni tehnyt ole tullut vastaan yhtäkään joka olisi herkistynyt/allergisoitunut. Tekstissä luki ettei ole koulutusta, mutta maalaisjärjellä pärjää jo pitkälle ja asioita tutkimalla, seuraamalla erilaisia lähteitä, kouluttajan sivuja jne. Ei voi vaan välttyä tiedolta, että tollaseenkin olis mahdollisuus. En silti jaksa uskoa että kovinkaan moni herkistyy sillä, että käy kerran kk ottamassa kynnet, kerrankun mäkin tässä hommassa vielä olen tekijänä. Kampaajien herkistyminen on käsittääkseni moninkertaisempaa ja taitaa olla heidänkin asiakkaiden herkistymiset (oma päänahka kärsineenä tiedän mistä puhun) aika harvinaisluontoista.
      Itselläni on kynnet ollut neljä vuotta ja tehnyt myös koko sen ajan niitä. Ripsiliimasta sen sijaan oon kuullut useampia tekijöitä että asiakkaita jotka ovat herkistyneet ja joutuneet lopettamaan laiton ja oton. Vähän ehkä turhaa spekulaatiota geelikynsiin herkistymisistä? Tiedä sitten, oman kokemuksen mukaan puhun vaan.:)

      Poista
  7. Teetkö kynnet tipeillä vai muoteilla? Mulla on tällä hetkellä ongelmana pureskellut kynnet!

    VastaaPoista
  8. Ihanat noi ekat!! Onio alla veiliä vai jotain stardustia? :)

    VastaaPoista
  9. lempparini ovat nuo missä on mustaa ja valkoista ja paaaljon timantteja! :D
    Milläs muuten liimaat nuo koristeet? :)

    VastaaPoista
  10. Ihania kynsiä taas kerran ! Miten kiinnität koristeet kynsiin? Käytätkö jotain liimaa vai laitatko ne geelillä kiinni kynsiin? Pysyvätkö tuollaiset isotkin koristeet kynsissä hyvin ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Geelillä isommat, pienet liimalla. Kyllähän ne pysyy, kunhan tarkkaan geelaa kiinni!

      Poista
  11. Vau mitä kynsiä! Paljonko tekemäsi rakenne- / geelikynnet maksavat about? :)

    VastaaPoista

Kiitos asiallisesta kommentistasi :)