torstai 3. huhtikuuta 2014

Print on print



 Meiltä (ja facebookin etusivusta päätellen puolella porilla) meni eilen sähköt. Ai että miten olikin avuton olo; et muuten sitten tehnyt mitään. 
Tulin lenkiltä koirien kanssa iltasella ja yritän normaalisti lyödä valonkatkaisijasta valot päälle- parikymmentä pahaa sanaa pääsi siinä kohtaa.
Sitten tämän Einsteinin pään päälle sarjakuvamaisesti syttyy idealamppu, että hei, kajoampas tohon sähkökaappiin, vian on selvittävä sieltä. Mitään hyvää tämähän ei tietenkään enteile kun meen mun magichandien kanssa koskemaan johonkin, on meinaan tullut tällejä viimisen viikon sisään niin että varmaan elinajanodoitteeni on puoliintunut. Piti siis pistää pipo päähän, ettei vetyperoksidi pauku jos ja kun teen jotain väärin.
Hetken tehtyäni entententen-leikkiä mihin vipuun kajois tajuan, että mun on ehkä vaan hyväksyttävä se, että sähköt meni, ja mä en sille mitään voi nyt tehdä. Siinä samalla naapurin plikka soittaa ja räyhää sähköistä ja hetken taas tajuan että mähän olen vaan Ulla Taalasmaa tässä pihapiirissä, en suinkaan sähkönainen. Vaikka jopapaikan höylä joka osa-alueella olenkin- tähän en kuitenkaan kykene.
Puhelimeni piippaa.. Akku vähissä.. Minä yksin kotona.. Pimeessä yksin. Tää tästä nyt vielä puuttuikin, ei tuu olemaan happy endingiä. Akkua säästävin elkein laitoinpahan sitten taskulampun puhelimesta päälle ja aika tarkalleen valehtelematta taisi mennä n.4min kun puhelin(kin) veti pimeeksi.
Siinä mä sitten istuin yksin monttu auki, "tää ei voi tapahtua"-ilme kivittyneenä kasvoilleni, istuen lattialla, hylättynä ja kylmässä jne jne jne. Tajuan, että tässä kohtaa mä voin todellakin kyseenalaistaa mun selviytysmismahikset maailmanlopun odottajiin verrattuna olevan olemattomat, käytännössä olemassaolemattomat. Pitänee paneutua kriisitilanteen hallintaan paremmin. Että tietää sitten toimia oikein, eikä esimerkiksi keskittyä luomaan kauhuskenarioita sähköjen puuttumisen ja matkapuhelinverkon poissaolemisen syitä iltalehden "putin haluaa suomen takaisin"- lööpit sarveiskalvolla.
Syy tähän taskulamppuepidosin tyhmyyteen oli eräs ihanainen sokkarin kosmetiikkamyyjä joka antoi mulle superpaljon söpöjä pieniä näytteitä YSL;n meikeistä ja voiteista. Ajattelin että tällä mun kotkan terävällä näöllä ja uskomattomiin suorituksiin kykenevällä pimeänäölläni näen loistavasti taskulampulla tutkia niitä. Ja kun akku sitten teki oharit, oli mun siirryttävä ikkunan alle ja jatkettava tutkimuksia kunnes taas totesin että nyt jos koskaan ollaan taas niillä tyhmyyden maksimitilastoissa. 
Eikä siinäkään vielä kaikki… Ajattelin ihan tosissani hetken pohdittuani että mitäs tässä nyt tekisi, että menenpä tietokoneelle muokkailemaan kuvia ja valmistelemaan uutta postausta. Koska eihän se netti nyt toimi kun sähköjä ei oo, että odotellaan niiden palaamista jotta voi sitten julkasta samantein uuden postauksen kehiin. 
Mutta hei hällöö blöndi, millais tua, millä se tietsikka pelaakaan..


jenny.




13 kommenttia:

  1. en koskaan kommentoi mihinkään blogeihin mut nyt on pakko.... rakastan lukee näitä sun tekstejä :D nää kirjotukset on mun päivän piristyksiä! sun asutkin on kans jotain aivan mielettömän upeeta!♥ jatka samaan malliin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaaa miten ihana kuulla;D<3 Mää mietein just et mahtaakohan kukaan ees jaksaa lukee noita mun yltiöväsyneitä juttuja mutta eipä oo aina sitä samaa aaah mun elämä on täydellistä ja tässä on mun täydellinen aamupala jne jne ;D Itselleen pitää osaa vähän nauraa ja huumorillahan täällä mennään:)

      Poista
  2. Heti Cotton-ostoksista kuva! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heti heti! ;D Tällä viikolla vielä tullooo<3

      Poista
  3. Mä oon niin sitä mieltä että sun tarvis kirjottaa kirja!! Nää sun kirjotukset just sun tyylillä kirjotettuna tulis koota kansien väliin ;D tätäkin postausta lukiessa tuli ihan mieleen ku ois jotain kirjaa lukenu...tän tyylisiä nimittäin on! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhahaa, eikä!! ;D Aika hämmentävä kommentti siis hyvällä tavalla- koska tän tekstin kirjotin h&m kuvastoon sillä aikaa kun oli sähköt poikki, siinä loistavassa valaistuksessa mitä ulkoa tuli ;D

      Poista
  4. Haha sulla on hauska tapa kirjoittaa näitä postauksia :-D Ja just sellainen omanlaises! Tosi paljon plussaa siitä sulle ja tälle blogille :) Eikä noista asukuvistakaan voi taas sanoo muuta kuin vau mikä nainen!

    Erika

    VastaaPoista
  5. Ihana asu, toi punainen takki tekee kokonaisuudesta täydellisen! Oot kyllä tosi inspiroiva tyylisi kanssa, ja sun kirjoitukset on aina lukemisen arvoisia. Hyvä Jenny, oot huikee! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Johanna, tää oli aivan sairaan upee kommentti, taas tietää miks tätä tekee. Kiitos.<3

      Poista
  6. Muistatko oliks siellä mallorcalla forever 21? ja oot ihan super kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tullu ainakaa vastaan ja googlesta ei löytyny eli ei vissiin :/ Kiitos :)

      Poista
  7. Oot kyllä älyttömän kaunis!! Ja tykkään sun tyylistä, hienoja vaatteita ja kenkiä sulla :) Nää tekstitkin on tosi hauskoja, löysin sun blogin muutama tunti sitte ja jäin vaan selailee postauksia, tempaa niin mukaansa! Seuraan jatkossakin, olet upea <3

    VastaaPoista

Kiitos asiallisesta kommentistasi :)