keskiviikko 26. helmikuuta 2014

1v !

Hyvää (eilistä) syntymäpäivää blogisein!

Muistan vuosi sitten, miten pähkäilin uskallanko tehdä tän nyt muka oikeesti? Perustaa blogin? 
Tiesin ja olin varautunut siihen, että nimettömän selkäsaunan ydinräjähdys säälittävineen haukkumisineen ja mollaamisineen tulee väistämättä tapahtumaan. Ihmiset sekoavat kuin päättömät kanat ja hyökkäävät tilaisuuden salliessa kimppuun kuin sika limppuun.
Kaikki oli tiedossa, sä et saa erottua (ainakaan Porissa:D) joukosta, ja jos kehtaat edes pitää blogia ja vielä kehtaat saada jotenkin  lukijoita, niin sekin on vaan säälistä, koska eihän täällä asuva kukaan voisi julkasta asu-tai ostoskuvia. Pelkästään blogin pitäminen riittää siihen, että saat vihamiehiä. Mitä näitä nyt on "ruma lehmä", "oot läski, "mitä vttua sekin jotain vtun muotiblogia pitää", "mikä se luulee olevansa", "se kirjottaa ittelleen noita kehuja"- lista jatkus ja jatkus jos vaan jaksas listata, tai jos oikeestaan kiinnostais.
Kaikki tämä jyskytti takaraivossa kun pähkäilin blogille nimeä, ulkoasua, kokonaisuutta. Mutta silti- mä painoin sitä nappulaa, joka toi tän mun blogini internetin villiin länteen. Enkä oo katunut sekuntiakaan. Päinvastoin.
Pitkin blogivuotta on tullut melkein 3000 kommenttia, sisälsi ne asiaa tai täyttä sitä itseään. Ihmiset on koittanut tyylilleen uskollisena alistaa ja haukkua, mutta harmikseen heidän on todettava, että vaikka kuinka ärsyttää, niin täällä ollaan. Ja mitä lopetusajatuksiini tulee, ne on ohi toistaiseksi. 
Eli toinen vuosi täältä tullaan!
Vaikka aina me bloggaajat jaksetaan marista niistä negakommenteista, helposti unohtuu positiiviset kommentit, joten nyt mun on mun nostettava malja teille, ne positiiviset, kannustavat, kehuvat, puolustavat, ihanat kommentit- kiitos kiitos kiitos, ilman teidän tsemppiä tätä blogia ei olis enää. Jatkossakin tuun kaipaamaan teidän positiivisia kommentteja ja rauhan ylläpitämiseksi täällä blogissa aion tästä lähtien suodattaa kovalla kädellä eräiden kitinäkommentteja. Ja jos siltä tuntuu, että haluaa purkaa sydäntään, on mulla sähköposti, ja facebook, minne on soveliampaa laittaa "negatiivinen palaute" ihan omalla nimellään. Kenenkään nimi ei väestörekisterikeskuksen mukaan Anonyymi, joten on ihan aikuismaista käytöstä ottaa omista sanomisistaan vastuu ja seistä niiden takana.
Ekoja asukuvia, joita löysi instagramista. Sieltä tuli ensimmäiset kyselyt blogin olemassaolosta.
Teidän kommentit, miten ootte saanut mun asuista tai töistä inspiraatiota on ihan priceless. Koska mä tosiaan perustin tän blogin ihan sellasena, "no mä nyt kokeilen jos joku sitä joskus lukis"- joten odotukset olivat alemmat. Kokeillaan nyt vähän, innostuisko kukaan, vai jääkö tää tälläseks tähdenlennoks. Vuosi on ollut yhtä tuskaa ymmärtää ihmisiä negatiivisten kommenttien takana ja samalla aivan ihanaa lukea kaikkea teidän myöskin minua inspiroivaa palautetta. Niistä on saanut voimaa jatkaa!
Koska blogin lukeminen ja kirjoittaminen on vuorovaikutusta, toivoisin, että pistätte älynystyrät toimintaan ja kirjotatte mulle ihan tajuttoman määrän erilaisia ehdotuksia blogiin! Erilaisia tutoriaaleja, videoita, kollaaseja, ostospostauksia? Parannettavaa? Toiveita?
 Antaa palaa.
Kun muutkin, niin miksen minäkin? Eliiii teen myös tällä viikolla kunhan kerkeän facebookkiin blogille oman sivuston, laitan siitä linkkiä kunhan se näkee päivänvalon. 
Vielä kiitos kaikille teille, jotka iloisin mielin jaksavat kerta toisensa jälkeen palata lukemaan mun juttuja<3


jenny.

41 kommenttia:

  1. Tosi kiva että päätit perustaa blogin ! Tää on niin kiva kun uskallat kirjottaa myös niistä hetkistä kun kaikki ei menekkään niinkuin suunnitellut eikä tää siis oo sellanen "kattokaa mun elämä on täydellistä" - blogi. Keep going, girl ! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ymmärrä henk.koht.sellasta et miks pidetään sellasta kulissia yllä että jee, hyvin menee 24/365 :D kun se nyt vaan ei oo totta ei sitten kellään. En mä tänne synkimpiä syviä jaa mutta ilmotan kyllä "pinnallisesti" tai suoraan jos jokin menee päin persettä tai ketuttaa;D Hah. Kiitos Essi<3!

      Poista
  2. Ehdotus: julkaise kiinnostavimmat nettikauppalinkit, joita käytät. Moni vois saada niistä inspistä. Ja sit kynsientekovideo. Kiitti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, muakin kiinnostaisi! :) Jos vaikka esittelisit jokaista lyhyesti, että minkälaisia vaatteita (jne) sisältävät..? T. Anna

      Poista
    2. Hei ei ole huono tämä idea ollenkaan! =) Kynsientekovideoo en kyllä tee, niitä on niin paljon youtubessa ja kuitenkin kyseessä on minun työni.:) Toiv ymmärrät!
      Mutta tää nettikauppaehdotus oli kyllä ihan harkitsemisen arvoinen! Kiitos:)

      Poista
  3. Onneks alotit bloggaamisen, mun lemppari blogi ehdottomasti !! :)

    VastaaPoista
  4. ihana blogi, mitä sä oot tykänny tosta Mk selmasta? Onko ollut hyvä, kestävä laukku? ja missä käytät yleensä? Harkitsen sen ostoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän! Selma on ihan todellinen yllättäjä- pieni mutta tilaa on silti vaikka muille jakaa. En käsitä miten toi ylijumala herra Kors sen tekee, kun moni sanoo että pieneenkin ko. laukkuun mahtuu puolen omaisuutta.
      Tykkään tosta satchel-nahkasta superisti, kun pysyy hyvin muodossaan eikä muutu samanlaiseksi nahkarepuksi kun esim. noi mun Hamiltonit. Selma on pysynyt vauhdissa mukana hyvin ja ihan normaalissa arjessakin ollut mukana. Helppo laukku kaupungille, ei oo liian iso että taklais kaikkia tuotteita maahan =D
      Simppeli, mutta näyttävä kaunis laukku värissä kun värissä. Nimimerkillä haluan myös pinkin ja valkoisen. Ja mustan.. ja ja ja.:D Mutta tässä 2kk aikana ei oo ottanut kolhuja vaikka melkoseen kyytiin on välillä joutunut mukaan. Suosittelen!

      Poista
  5. Kylläpä on vuos mennyt nopeesti! Mut edelleen jaksaa kattella kuvia ja lukea tekstejäs! :) Onneks on olemassa mukaviakin ihmisiä, toivottavasti täällä Porissakin :D Tsemppiä tulevaisuuten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitä mäkin! Vuos on sikapitkä aika mut miten ihmeessä se voi mennä niin nopeesti?! Ja hei ihana kuulla. Joskus tuntuu ettei tätä kukaan lue mutta kyllä te siellä mukana ootte<3 Kyllä täällä Porissakin on mukavia ihmisiä, paljonkin! Mut sit on niitä..vähän erilaisia;D Kiitos samoin sinulle!

      Poista
  6. Onko sulla Litat jalassa tossa yhessä kuvassa? Jos on ja löytyy enemmänkin JC:n kenkiä niin voitko tehä postausta niistä? :) Sulla on aivan mahtava blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On! Ja mulla on vaan yhdet campbellit noiden lisäks, mut nekin on kirppiskasassa=( Että vähän jäis tyngäksi se postaus, kiva idea kuitenkin olis ollut toteuttaa! Ja noi Litatkin on kyllä sellanen rautakavio jalassa että ei ne monen montaa kertaa ookkaan päässyt käyttöön. Pienonen pettymys:(
      Kiitos sinulle<3

      Poista
  7. miten oot saanu instagramiin kameralla otettuja asukuvia?:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan koneelta siirtämällä puhelimeen tai sitten kopioimalla blogista puhelimeen ja sitä kautta lisännyt sitten =)

      Poista
  8. Kiitos itsellesi, että kirjoitat näin mukavaa blogia! Kuulut edelleen vuodenkin jälkeen mun lemppareihin!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos kiitos! Nää kommentit niin lämmittää mieltä. Aww.

      Poista
  9. Mikä sun instagram on? :)

    VastaaPoista
  10. Haha anteeksi, tuossa vasemmalla sivussahan se lukee :)

    Terv. ed. anonyymi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa! :D joo, nimimerkillä @jenyn mut sieltä löytää!;)

      Poista
  11. Sulla on mahtava blogi, tykkään tosi paljon sun tavasta kirjottaa! Jatka samaan malliin :) -Carrera

    VastaaPoista
  12. kiva blogi, mä aloin lukemaan tätä blogia ensiksi siitä syystä kun asut samassa kaupugissa kuin mä mut nykyään se ei ole enää syys siihen miksi tätä luen vaan kaikki ihanat kynnet ja vaateet mitä sulla on päällä on päälimmäisenä miksi sun blogia luen.
    Miten pystyt pitämään tuon valkoisen michael korsin puhtaana?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Hmm.. Se on valitettavasti niin "vähäsellä" käytöllä kun sen väri ei oo puhdas valkonen, mikä riitelee sitten valkoisten vaatteiden kanssa niin ettei mun silmät kestä sitä nähdä:D Myöskin just toi väri vanilla antaa vähän anteeksi, ei siis oo noin valkoinen kun kuvassa näyttää olevan.:) Ja tietty hyvillä nahankäsittelijöillä saa pinnan säilymään!

      Poista
  13. Täältä tulis ehdotus: pistä tönne blogiin enemmän noita vanhempia asukuvia! Nimimerkillä munkin on nyt pakko saada valkoinen peplumtoppi.....!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm.. Mutta voihan niitä käydä selaamassa tuolta sivusta missä on toi blogiarkisto?=) Osa niistä asuista on sellasia etten kyllä kehtaa enää tänäpäivänä julkasta, nimimerkillä oliskohan se oma juttu jo pikkuhiljaa vuodessa löytynyt;D Ja hei.. Mä just myin viime kirppisreissulla ton topin pois ;D

      Poista
  14. Kiva, että päätit vielä jatkaa blogisi parissa! Videot esim. ostoksista (esim. ebay ja muut nettikaupat) kiinnostaisivat ainakin minua. Kollaaseja tuntuu olevan joka toisessa blogissa ja ne ovat vähän boring- osastoa, joten...ei ehkä niitä? Jatka myös ihan "tavallisten" asioiden ja juttujen pohdintoja; sulla on kirjoittaminen hanskassa ja humoristinen ote :) Mii laik!
    t. Tintti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep täällähän sitä ollaan vieläkin! Voi harmi mä just menin ja kuvasin kaikki lähiaikojen ostokset, mutta ei huolta kyllä tulevaisuudessa voin juuri toteuttaa videonkin avulla.:) Totta, kollaasit on vähän tylsiä, siks niitä en oo (mielestäni) tehnyt yhtäkään vielä;D Hyviä ideoita tuli sulta ja kiva kuulla että tykkäät!

      Poista
  15. Oon uus lukija mutta koukkuun jäänyt. Eläkä anna negatiivisille kommenteille valtaa, valittajia löytyy tältä pallolta ihan liikaakin. :( Ja vaikka olenkin ihauus lukija niin itse en löytänyt mitään moitittavaa vaan oon lähinnä ollut suu ammollaan että Oii miten ihanaa.

    Ps. En oo ihan satasen varma mutta ihan kuin olisit tulla mua vastaan erään kaupan ulko-ovilla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii niinpäs törmäiltiinkin! Katoin että olikohan se punapää eräs mun entinen asiakkaani että morotanko mutta kun näki lähemmin niin oli eri hemmo kyseessä, eli sinä siis =) Juoksin taas tukka putkella tietty..:D

      Joo, en mä noista negoista välitä, surettaa niiden kommenttien takana olevat ihmiset, miten huonosti asiat on ja miksi jollain voi olla niin kamala tarve tulla haukkumaan anonyyminä :D
      Ihanaa kuulla että pidät :)!

      Poista
    2. Todellakin pidän! Tässä just oon ihastellu sun tekemiä kynsiä ja miettinyt että uskaltaisko itekki. Mitä mieltä oot, onko kovin järkevät siivoustyöhön? Katson kyllä että on niitä tynkäversioitakin. :) Että joo, en oo entinen asiakkaasi mutta ehkä tuleva? ;) Hauska sattuma silti että törmään suhun just ku oon viikonloppuna blogiisi tutustunut. Siljan kautta tulla tupsahdin. :)

      Poista
    3. Mitä mä suosittelen siivostyöhön: tynkät ja kumihanskat käyttöön niin ei pitäis olla mitään hämminkiä.:) Hahaa, hauska sattuma!:)

      Poista
  16. Tee postaus lempiasusteistasi! Erikseen esim korut, laukut jne..

    VastaaPoista
  17. Hei tosi kivoja kuvia ja asuja, vau! Mää muutin viime syksynä tänne Poriin ja vasta vähän aika sitten löysin tän sun blogin (8 Se on niiiiiiiin hassuu, ku kaikki ihmettelee että "Miten ihmeessä sä muutit Poriin" ja suoraan sanoen haukkuu tätä mestaa, mut mä tykkään ihan hulluna!:D Ehkä se johtuu siitä, että muutin niin pikkukylästä Treen läheltä tänne ni jotenkin kivaa, kun asuu nyt ihan keskustassa ja kaikki kaupat yms on ihan vieressä :--) hah! Mut siis, ootko sä asunu aina Porissa? Olis siis kiva kuulla sulta jotakin tästä Porista! Millanen paikka sun mielestä asua ja mikä tääl on parasta/huonoo, yms? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!=) Kiva kuulla että joku oikeesti tykkää täällä asua ja kyllä mun on pakko sanoo, et tykkään mäkin, vaikkeihan täällä nyt oikeesti oo silleen mitään erikoisen erikoista:D Mä oon aina asunu joo Porissa mitäny ruotsissa käväsin joskus. Tykkään kun kaikki on silleen lähellä ja kaikki on kuitenkin silleen suht hyvän hintasta ja kauppoja on kuitenkin aikas hyvin ja lisää laajennetaan.:) Pori on pieni paikka jossa kaikki vähän tahtoo "tietää" toisten asiat niinkun silti varmaan vähän kaikkialla? Mun mies muutti hämeenlinnasta niin se sano, et suurin kulttuurishokki oli ykssuuntaset ja liikenneympyrät ja murre:D Mut en mä silti täältä ihan heti lähtis minnekkään. :) En mä osaa oikeen sanoo erikseen et mitä on parasta ja mikä huonoo, tietty kesällähän tää kaupunki oikeen herää henkiin.. Tulee jazzit sun muut tapahtumat:)

      Poista
    2. Joop:) Kiva! Joo tota on kyllä kaikkialla varmasti, että kaikki luulee tietävänsä toisten asiat ja sit huhuja liikkuu :d Niimpä, kuulin et tänne avautuis tän vuoden lopussa uus kauppakeskus ja oon siitäkin jo ihan innoissani, ku lueskelin netistä kui hyviä liikkeitä sinnekki sit tulee. ;D Hehe munki poikaystävä sano heti ku muutettii, että huhhuh kuinka hullu liikenne täällä on. :D Mut jee tosiaa kesää ootellessa :):)

      Poista
  18. Rakastan sun blogia! Ja asuja.. miten voi olla noin hyvä silmä.. kumpa joskus pääsisin sun käsittelyyn :D jos joskus sulla aikaa ja vapaaehtosia löytyy niin mee niiden kanssa ostoksille ja stailaa uus tyyli.. sit laittaa ennen ja jälkeen kuvat.. ois huippua :D okei tää oli vähän kaukaa haettu mut ois jotain erilaista!! Tsemppiä sulle, innolla oottelen uusia postauksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, hyvä idea ;D vapaaehtoset saa ilmottautua nyt !=D Kiitos ja tsempit sinne myös!

      Poista

Kiitos asiallisesta kommentistasi :)