perjantai 17. tammikuuta 2014

LeoFriday

 Okei. Nyt mä niin avaudun muutamasta seikasta. Ekaks siitä, että oon rakastunut mun uusiin kiina-ihme-arskoihin. Oon haaveillu samantyylisistä Raybaneista, mutta itteni tuntien mun on oikeestaan aika turha ostaa kalliita (aurinko)laseja. Kokemuksen syvällä rintaäänellä myönnän että viime kesän kadonneinnen tai hajonneiden arskojen saldo oli sellaseet 7 kappaletta. Sijotin Michael Korsin aurinkolaseihin ennen Mallorcan reissua ja ne on… Jos tämän hetkisen leposykkeeni 115 jälkeen helpottais sanoa että ne on kuin onkin tallessa. Visusti tallessa. Ekat arskat kun näkee toisenkin kesän. 
Tai talvenkin vois nähdä, jos oisin oikeesti ihan kartalla niiden tämän hetkisestä sijainnista, mä jossain niin näin ne… Varmaan 3 kk sitten kun purin matkalaukkuja?
No eniveis. Nää on uutukaiset jotka on kun liimattu mun naamaan ja hinnalla aivan totaalisen pilatut, oisko olleet 8 eugenia? Ei poka pal haittaa jos menee hukkaan. Tai istut niiden päälle. Tai Nippe syö ne. Tai isäntä "mä vaan lainaan"
Yea right.
Sitten seuraava seikka. Mun sydäntä raastaa kirjottaa tätä, nettikauppojen puolesta puhujana ja vannoutuneena sänkyshoppaajana, äärettömän helppouden tavoittelijana kerron nyt 3 (KOLMESTA) epäonnisesta hetkestä ja miten oon juuri menettänyt viimisen viikon aikana hermojani. 
 Tilasin viime kuun lopulla Urban Decayn tuotteita heidän omilta nettisivuiltaan jenkeistä, sillä silloin oli ne saatava ja kaikkialla muualla oli sold outtia päivästä toiseen. Tuumasta toimeen ja kappas, mä vieläkin tahin sen tilauksen kanssa. 
Tilaus UD:lle meni perille ja he lähettivät tiedot johonkin hiton "uuu maailman helpoin tapa postittaa ympäri maapalloa, nopeasti ja vaivattomasti". Ota yhteyttä tähän firmaan, saat USA-osoitteesi. Anteeksi?
Joo, että sitä oikeen sitten Floridassa, muistaakseni Sarasotassa asutaan. No seuraavaksi tulee viestiä että pakettisi on vastaanotettu siellä Sarasotassa?! "Lähetätkö meille oman kotiosoitteesi?"- Joo, ei ku hei en. 
Tästä ilmoituksesta on noin 10 päivää. Sitten piti täyttää jokasen tuotteen hinnat, kertoa mitä paketti painaa ja hetkonen tehdä sitä ja tota, ja vielä ITSE pyytää ko.yritystä lähettämään paketti sulle. Nyt on pyynnöt pyydelty, verta vuodatettu ja todettu, että jos ei nyt paketti lähe mulle tänne niin mun on valitettavasti myönnettävä, että mun ja google translaten suhde katkeaa ja näin ollen avaan sanallisen arkkuni heille. 
Ainoa juttu tässä vaan on se, että mun sanallinen ulosanti englanniksi on suht tynkä ja vihaa hallitsemattomissa tilanteissa se yleensä rajoittuu sanaan "wtf" tai "what's wrong with this s**t.." Pitänee lähteä Sarasotailemaan ja näyttämään kansanvälisiä käsimerkkejä helpottaakseni kaikkien arkea, ja ennen kaikkea nopeuttamaan ja nimenomaan helpottamaan pakettini lähettämistä.
Seuraava. 
Tunnen miten mun vereni kiehuu, mutta eilen oli todella haastavat 20 minuuttia elää mun pääni sisällä. Itse en omista tulostinta, ja en tiedä minkä järjen mukaan vaan ja ainoastaan Nelly.comiin palauttaminen täytyy tapahtua niin, että siihen on tulostettava se lappu. Niin old schoolia. Kas kun ei polttomerkein käsketä kirjottamaan sitä lappua. 
Enivei, mulla oli varmaan 250 euron edestä tavaraa, oli takkia ja paitaa kahdessa eri koossa. Tarkoitus oli palauttaa kaikki muut ja jättää yksi takki, joka maksoi muistaakseni n. 40euroa. Meen sitten äiteelle tekemään palautusta kun tietokoneen näyttöön läsähtää teksti, että tuotteen toimituksesta on kulunut yli 14 päivää ja näin ollen palautusta ei voi suorittaa. 
Luettuani tekstin 56 kertaa ja sisäistettyäni asian että hitto vie, tuleeko mun 40 euron takille hintaa 250euroa?! Sitten laitoin paniikkiviestiä asiakaspalveluun, että ei tää homma näin voi mennä kun ei oo päivät menny umpeen vielä. Oon tän asian kanssa aina todella tarkka. Pakettini tais saapua 7.1 ja tilauksen tein 23.12. Ei ihan menny niin kun luvattiin "2-5 päivää" toimituksessa, joten vetosin siihen ja mietin jo synkkiä ajatuksia, entäs jos en pystykkään palauttaan niitä? 
Siinä sitten hermoilin ja selailin puhelinta ja sähköpostia, etein todisteita oonko mä nyt kämmännyt ton päivämäärän. Mielessäni nään sen hetken, kun saan vastausen että hähää, bitch you pay me tulee vastaukseks ja sillon mä olisin revennyt liitoksistani. Kello käy ja tukka harmanee. 20 min päästä sain aivan täysin liian tyynen vastauksen mun panikointiviestiini: "Olemme muuttaneet tilaustasi ja nyt voit suorittaa palautuksen".
Mun ei varmaan tarvi kuvailla mun helpotusta mitenkään.
The last one…
Okei. Nyt tulee se kaikkein vaikein. Tein super-ale-löytöjä iki-ihanassa, koskaan pettymystä tuottaneessa NewLookissa, jonka asiakkaana oon varmaan roikkunut 3-4 vuotta kö? Löysin kahdet (kolmet vai neljält) ihanat kengät, joita olin kattellut pidempään aivan naurettavin halvoin hinnoin. Ja tarkoitan siis saappaita, alle 20euron. Kyllä.
Saappaiden väri arvelutti mua hieman, oliko se nyt sitten "tan" se väri, kuvissa näytti ihan inan kellertäviltä, mutta ei mitenkään häiritsevästi. 
Kun olin tehnyt tilauksen, aloin oikeesti miettimään, että okei, olkoon vaikka keltaset, kyllä mä noilla hinnoilla rakastan niitä vaikka sitten niinkin paljon, että kuskaan kirppikselle. Tänään tuli puolet koko tilauksesta, jossa oli sitten ko.bootsit. Jännityksellä, ehkä vähän kauhistunein fiiliksin avaan pakettia, olisko niiden väri ihan kamala luonnossa. Kuvat saattaa usein vääristää HIEMAN väriä. 
Paketin avattuani tuli sellanen pieni harmituksen aalto päälleni kun tajusin kenkien olevan väärät. Tai niin mä luulin. Molemmat saappaat oli ihan oikeat..Malliltaan. Se väri, tan.. Mun täytyy ottaa kuvat luonnonvalossa noista saappaista ja verrata sitten noihin kuviin NewLookin sivuilla. Anteeks nyt vaan, mut jos kenkien väri luonnossa muistuttaa suklaata tai sitä itseään, kun pitäs olla vaalean ruskeat pienellä keltasen twistillä? Ei mittää värisokeutta olis liikenteessä NewLookin suunnilla? Tollasta mokaa ei nyt vaan missään nimessä voi käydä.
Yritän saada heti viikonloppuna kuvattua jonkun asun missä olis toiset kengät ja postaan kuvan myös niistä nettisivujen kengistä niin ymmärrätte mun huvittuneisuutta ja hämmennystä. Siis pieni moka ja väriero olis ollut ihan ok mutta jos on ääripäästä toiseen väriskaalaan, niin jossain viiraa ja pahasti. Oon häävimmin pettynyt mutta no.. Ehkä ne näyttää kivemmilta huomenna. 
Kiva avautuminen- kivat viikonloput!


jenny.

16 kommenttia:

  1. Millä hakusanalla löysit nuo lasit ebaysta?:')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.ebay.com/itm/281197508507?var=580243461663&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 =)

      Poista
  2. Moikka :-) tosi harmillisia noi nettijutut :( pakko kuitenkin sanoa, että sulla on niin kiva tapa kirjoittaa asioista :3
    Sun blogi on muutenkin aina mun päivien pelastus, oot tosi kaunis ja blogisi on todella kiva :-3 keep going ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti!=) Voi vitsi, huippua kuulla tällästä palautetta, kiitos sulle<3

      Poista
  3. Haha olet kyllä niin ihana Jennyseni ♥ voin vaan kuvitella sun fiilikset viime päivilytä noista hässäköistä! Ite kans tilasin ennen jouluu bubbleroomilta ylipolvensaappaat omassa koossani.. noh, kun ne saapu, ni kenkä oli jotai tyyliin kokoo 43 ja varsi ei suinkaa menny polvee asti vaan jäi nilkkoinhin, kun ei mahtunu pohkeesta eli wtf? Kuka sellasia kenkiä pystyy käyttää? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa<3 Eikä???!! Joo.. En kommentoi …:--D

      Poista
  4. Myös zalandon sivuilla tarvitsee palautusta varten tulostaa lappu. Vähän hermoja raastavaa touhua kun ei itse omista tulostinta ja joutuu kavereilla ramppaamaan tulostamassa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, mä en oo koskaan Zalandolta tilannut mutta joo, on kyllä aivan käsittämätöntä miten vaikeeks on palauttaminen tehty :D

      Poista
  5. NAINEN oot ihan tajuttoman kaunis näissä kuvissa :o Oon ettiny myös tollasia aurinkolaseja jokapuolelta, onko sulla antaa linkkiä noihin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos=)
      http://www.ebay.com/itm/281197508507?var=580243461663&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

      Poista
  6. Nellylle palauttaessa siellä tulostuskohdassa on myös vaihtoehto, että "ei tulostinta? tilaa palautuslappu tästä" :) Ne lähettää sen (ilman mitään kuluja siis) sulle parin päivän aikana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tiedän. Kerran tehnyt niin eikä lappua oo näkynyt tänä päivänäkään :D

      Poista
  7. Moikka Jenny!
    Sä olet ihan TAJUTTOMAN kaunis ja ehdottomasti Porin (ja varmaan koko Euroopan) tyylikkäin nainen <3 suunnitteletko sä sun asuja etukäteen vai meetkö ihan mututuntumalla sen suhteen? I ÄM IN LÖÖV WITH YOU
    T. Tiia-Marie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Well hello hello! No jösses mikä titteli;D hmmm no joo kyllä mä saan sellasia inspiksiä et kirjaan ylös mitä mihinkin asuun tulee. joskus vaan tuijotan vaatekaappiani tunnin ja se on siinä- viikon asut. :D kiitos ihanasta kommentista;D<3

      Poista

Kiitos asiallisesta kommentistasi :)