tiistai 30. heinäkuuta 2013

Disappointed..

 ...Olin niin innoissani, että jee, pääsen kertomaan Helsingin "lomasta" ja ostoksista, vaan ei, ei ei, ei nappaa kertoa yhtään mitään. Että jotkut ihmiset on idiootteja. Ei sitä voi kaunistelemaan alkaa, vaikka kuinka haluisi. 
Mua surettaa ihan hirveästi nämä negakommentit ja paskanjauhamiset. Oikeastaan, mua surettaa ne ihmiset kommenttien takana. Mikä voi olla noin pahasti pielessä? Jos sulla on paha olla, mene ja tee asialle jotain konkreettista. Se, että kommentoit ja haukut anonyymisti jotain netissä, on säälittävää, eikä se anna sun elämälle sisältöä, eikä helpota sun oloasi. 
Valitettavasti. 
Lupasin joskus itselleni, etten enää aio noteerata negakommentteja, mutta.. Jossain se raja menee mullakin. Huvittavinta on, että pari ihmistä on ottanut herneen nokkaansa tyylistäni vastata negakommenttiin. Miksi ihmeessä? Miksi ihmeessä mä en sais kommentoida samaan sävyyn takaisin? Mä en tiedä, minkä näkönen, minkä ikänen, kumpaa sukupuolta edustava ihminen siellä kommentoi, muutakun sen, että kommenttisi laatu kertoo sinusta ihmisenä enempi kuin uskotkaan. Näin ollen sinun, useimmiten anonyymin on helvetin helppo hyökätä mun kimppuun, liittyi se mun ulkonäköön, tyyliin kirjoittaa, työhöni, shoppailuuni yms. Se, että olen bloggaaja, ei anna sinulle mitään syytä purkaa huonoa oloasi muhun tai mun tekemisiin. Mä teen niinkuin haluan, ostan mitä haluan, puen päälleni mitä haluan, etc.- that's it. 
Ymmärtäisit varmasti, jos joku ääripää tulisi sulle naamatta kertomaan, miten sun pitää elämäs elää. Naurettavaa. Ja toisena, se, että olen bloggaaja, ei ole mikään velvoite vastata mukavasti sinun negatiiviseen kommenttiisi. Ei todellakaan. Voin olla mielestäsi vaikka kuinka hullu ämmä tahansa, mutta hei, seiso sanojesi takana, vaikkakin säälittävästi turvaudut anonyymin nimimerkin taakse kun kommentoit ihania kommenttejasi. Mun mielestä olis ihan näppärä niksivinkki jokaiselle "ilkeeseen sävyyn" kirjoittavalle anonyymille se, että kirjoita sellasia asioita, mitä pystyisit toiselle sanomaan ihan päin naamaakin. Ja omalla naamalla. 
Herranen aika, missä ihmisten käytöstavat?!
 Vaikka mäkin olen suora ja sanon usein asiat miten ne ovat, on tietenkin oltava se paskasuodatin, jolla kaunistella totuutta- kaikki kun sitä eivät kestä, eikä sillä, ei todellakaan tarvikkaan. 
Suoraan sanominen ei tarkoita missään nimessä tahallista satuttamista. Jos kommentoit vittuilevasti, saat samanlaisen kommentin takaisin. Jos taas kommentoit mukavasti, saat luonnollisesti samanlaisen kommentin takaisin. Yksinkertaista matikkaa, jopa mä sen tajuan. 
Mulla ei ole mitään halua eikä syytä alkaa mielistelemään oikeastaan ketään, varsinkaan anonyymejä kommentoijia. Ei sitten syystä eikä toisesta. Mun ei vaan tarvi, ja se ei tee musta tippaakaan ylimielistä. Sarkastisuus on eri asia. Mutta lainatakseni aikaisempaa postaustani maaliskuulta, jos jokin asia sinua häiritsee tässä blogissa, oli se vastaus- tai kirjoitustyylini, pukeutumiseni, meikkini, hiukseni, paljon puhuttu rahankäyttöni ja shoppailuni, koirani, työni,- lista on loputon, mutta pointti olikin, jos häiritsee, 
ÄLÄ LUE TÄTÄ BLOGIA.
Ihan tosi, miksi ihmeessä palaisit tänne, jos joka asia risoo ja vaivaa sun elämääsi? 
Jep, sitä minäkin.
 Ja sitten siirrytään paljon mielipahaa aiheuttaneeseen aiheeseen, nimittäin shoppailuriippuvaisuuteeni. A-p-u-v-a. Miksi ihmeessä ees kirjotan tästä? No, jotta saadaan sitä järkeä sinne päähän. 
Se, että ostan vaatteita tai kenkiä tai mitä vaan, on vaan ja ainoastaan mun asiani. Minun minun ja minun. Se, että tilaan 98% vaatteistani netistä, johtuu siitä, että tarjontaa on enemmän huomattavasti halvemmalla. Sama koskee kenkiä. Miksi ostaisin hiljaisuudessa yhdet korkkarit jostain myymälästä, kun saan netistä kahdet- jopa kolmet popot samaan hintaan, josta voin kertoa myöskin täällä blogissa, jotta muutkin tietävät että kaiken ei tarvitse olla aina sitä kallista? Kertokaapa se mulle, sillä älykkyyteni ei taida ihan riittää siihen.
Toinen asia, on se, että ihmiset on hirveesti kiinnostuneita mun taloudellisesta tilanteesta. Kiitos kysymästä, hyvin pyyhkii ja kehtasimpahan hirveänä ihmisenä ostaa Helsingistäkin muutaman tuotteen alennustangosta. Oikeastaan yksi tuote oli ainoa, joka ei ollut alessa. Joten, ostinpahan taas halvemmalla. Työnarkomaanina ja kiitollisena yrittäjänä voin sanoa, että kyllä laskujen ja verojen jälkeen jää muutama lantti käteen, ja loput menevätkin säästöön. Ja siitä päästiin seuraavaan kysymykseen "miten rahat riittävät shoppailuun"- Vastaus on oikeasti todella hämmentävä, suorastaan käsittämätön:
 Tee töitä, ja laita rahaa säästöön. 
Oliko tämä ihan hirveän vaikea yhtälö?
Jep, jälleen kerran, sitä minäkin.
 Oliskohan nyt vaahdottu, ja tekstiä sensuroitu ja putsattu voimasanoista tarpeeksi, jotta joku ei taas kaivelisi kepillä takamustaan, tai siis, tietysti joku jotain valitettavaa keksii, muutenhan elämän suola katois joltain. No, enivei. Toivon mukaan mulla on fiilistä huomenna postailla jotain reissusta, eikä tee vaan mieli painaa nappulaa josta koko tämä roska poistuu internetin kyberhybersuper roskakoriin. Vaikka joku näppärä kumminkin kommentoi että olisi parempi jos poistaisin koko blogin, niin ei tapahdu, sorry vaan, mutta edelleen vihjeiden kuningas: älä lue tätä blogia, jos jokin ei miellytä.
"aargh mikä ihmisiä vaivaa"- ilme....:D

jenny.

ps. Kuvat on Millan käsialaa!

38 kommenttia:

  1. Asia tekstiä! Ai että se on niin helppoa tulla anonyyminä inisemään ja haukkumaan, mut ei todellisuudessa uskaltais sanoa sanaakaan! Hienoa, et joku sanoo vastaan ja vielä omana itsenään, ja niin, seisoo omien sanojensa takana! Terkkuja vaan kaikille anoille, katsokaa peiliin ja miettikää kahdesti mitä huutelette! Arkh:---D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana jenni :--D Mut veit jalat suustani:):)

      Poista
  2. Hyvä kirjotus. Täyttä asiaa koko postaus!! ;D Ihania nuo kuvat missä sulla on tuo kukka jutska :)

    VastaaPoista
  3. kyllä jenny!! törkeen hyvin kirjotettu. amen.

    VastaaPoista
  4. Oon samaa mieltä sun kanssa!!! ja on kyllä ihania kuvia susta :)

    VastaaPoista
  5. Harmittaa kyllä sun puolesta aika huolella, miten joku jaksaa tuhlata aikaansa toisen haukkumiseen?! En vaan pysty ymmärtämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se ihan hemmetin hilpeetä mennä nimettömänä kommentoimaan jonkun ulkonäköä yms, kyllä mäkin soittelin pilapuheluita... Ala-asteella. ;D

      Poista
  6. Ihania kuvia! Oot niin nätti :)

    VastaaPoista
  7. Ihan mielettömän ihania kuvia!! :)

    VastaaPoista
  8. Mää kehtaan kyl ihan omalla naamallani täällä huudella, että ne on luultavasti työttömät/köyhät opiskelijat/muuten vaan luuserit jotka ei kestä toisen menestystä, ku anoina haukkuu! Niin että shop 'til u drop! Jos siltä tuntuu :D Ehkä jos noi edellämainitsemani tekis jotain sen eteen että olis rahaa, niin ei täällä välttämättä huutelis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan.:D Mun shoppailuongelma on tunnistettu ja diagnosoitu- ihan ite. Mutta enpä sentään kuluta tuhansia euroja oikeen merkkimerkkimerkki- tuotteisiin, että siinä mielessä järki päässä. Ja toiseksi, mitäs sitten vaikka shoppailisinkin itteni henkilökohtaiseen konkurssiin?! Tulis sekin koettua;D Haha!

      Poista
  9. :__D anteeks ihan kauheesti, mutta nauroin läpi blogin ihmisten tyhmyyttä. "Jos kirjotan oikee ilkeesti ni sen on pakko vastata nätisti" voi luoja... mä tykkään sun blogista, oot ihanan aito ja ajattelet asioista samalla tavalla kuin meikä. Mutta karu totuus on, että (sensuroimme tämän) valittajia tulee aina olemaan. Minkäs teet, suomi kun koostuu mölliinoista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...Ja mun pitäs vastata ystävällisesti koska olen bloggaaja. Piste. Eiku? ;D Hah, kiitos sulle ja valittajista ei voi sanoa sen enempää eikä vähempää, että pitäähän sitä jotenkin haukkua toisen elämää jos omaa ei ole tai omassa ei homma toimi ;D

      Poista
    2. Ja nostan vielä hattua siitä, että pidät blogia: Itse olen suunnitellut ja halunnut, mutta oon aivan liian ujo. Sosiaalisesti oon kyllä kovaääninen ja hirvee päläpälä typykkä, mutta nettiin kuvia elämästä ? ugh, hyvä ku päivitän joskus facea :D Eli pisteet vielä kotiin sulle siitä että et pelkää näyttää kuka olet etkä ota tosissas niitä negoja. Meikä itkis nurkas viikon jos joku sanois "voiku sulla o ruma tukka" aijjaa... :D

      Poista
    3. Mulla meni yli vuosi tehdä päätös, mutta kun pääsin eroon yhdestä ihmisestä joka jarrutti mua mun jokasella osa-alueella, uskalluin vihdoin toteuttamaan haaveni, vaikka tiesin, että ihmiset tulevat laittamaan kapuloita rattaisiin.. Ja niin kävi, mulla ei ollut kommentin valvontaa aluks päällä, joten ihmiset kävi laittamassa ihan jäätäviä hävyttömyyksiä, ja moni heistä jäikin syystä taikka toisesta kiinni.. Inhottavaa! Kyllä mä kannatan silti, että rohkastut! On tää välillä ihan perseestä, mutta koukuttaa ja on tää palkitsevaakin:)

      Poista
  10. Löysin sun blogin aivan just ja ihastuin kyllä samoin tein! :)

    http://larazonee.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  11. Mä en kyllä ymmärrä sun haukkumistasi, omaa elämääsi elät! Eihän kaikkien tietänkään tarvitse kaikista pitää, mutta ajatuksensa voi pitää ihan itsellään. Mä tykkään seurata sun blogia juuri sen takia että kehtaat olla oma itsesi, jatka samaan malliin :)

    -Inna-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se vaan on niin helppoa tulla kommentoimaan ja arvostelemaan bloggaajan elämää, koska mähän se kaiken pahan alku ja juuri olen, kun olen näin "jakanut" elämäni tänne kaiken kansan luettavaksi! Aika rangaistavaa, eikö!;D Mutta kiitos sulle:)

      Poista
  12. Mitä sitten jos joku kommentoi rahankäyttöäsi ja shoppailuasi? Kaikki saavat käyttää ns. "ylimääräiset" rahansa miten haluavat, eikö vain? Surullista tässä on mielestäni vain se, että koet velvollisuudeksesi selittää näille henkilöille tekemisiäsi ja sitten vastaat samalla mitalla, vaikka voisit ignoorata kaikki tyhmät kommentit kokonaan. Blogisi lukeminen oli huomattavasti mukavampaa, kun et kaikissa postauksissa maininnut näitä idiootteja eikä teksti muutenkaan ennen ollut näin hyökkäävää eikä vihaista. Nyt sitä näkee kaikissa postauksissa. Anna idioottien lähetellä tyhmiä kommenttejaan ja painele delete näppäintä sitä mukaa. Tee sinä sitä mitä rakastat, eli toivottavasti tätä blogia!

    En lähetä tätä kommenttia loukatakseni, haluan vaan ilmaista myös oman mielipiteeni, niin kuin säkin saat ilmaista omasi. Rakastan sun blogia ja tyyliä ja ulkonäköä ja meikkiä ja hiuksia ja vaatteita ja kotia ja koiria ja blogin tekstiä ja juttuja jajaja... Lista vaan jatkuu. Älä pilaa kaikkia näitä juttuja vaan sen takia, että joku muu on idiootti.

    - Jenni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottakai saa, mutta siinä kohtaa jos tuolla mun julkaisemattomissa kommenteissa on sellasta bullshittiä, niin saan kyllä ihan tehdä tälläseen postauksen, jossa vapaaehtoisesti väännän rautalangasta tarinatäteille, että missä mennään, ja teen sen ihan hyvää hyvyttäni jottei heidän tarvi päitään vaivata. Kaikissa postauksissa maininnut? Kaikissa melkeen sadassa postauksessa? Ai, enpä ookkaan ite huomannut sitten tällästä, vaan mielestäni olen kaksi tällästä postausta tehnyt ihan muistutukseksi anoille. Mä en myöskään ala ihan tekopyhäksi siinä suhteessa että poistaisin kaikki yhtään-vähänkään-melkeen negakommentit vaan jotkut päästän suodattimen läpi, vähän niinkun huvinkin takia.
      Mutta joo! Toivon mukaan ei hetkeen tarvitse taas tällästä postausta tehdä, olihan tosta maaliskuisesta silti jo aikaakin.:)

      Poista
  13. Ei kaikkea kuulu eikä tarvikaan sietää, mutta sulle tulee myös aika paljon kommentteja, jotka eivät ole negatiivisia esim, hyvistä postailusta, kuvista, inspiksistä jne.

    Ja onhan se aina kiva kun ystävät sun muut sanovat että ''älä välitä'' noista kommenteista, mutta tottakai niistä nyt aina vähän pahastuu. Onneksi vaikutat vahvalta tyypiltä, ja annat ilkeiden kommenttien jäädä omaan arvoonsa:)

    Hauskaa keskiviikkoa sulle =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottakai mulle tulee paljon postiivista kommenttia, sanotaan että 98% on sitä positiivista. Juu, en mä ihan pienestä hetkahdakkaan, mutta kun tätä samaa settiä alko tulee niin paljon, että piti laittaa tää postaus juurikin jos jonkun suu vaikka meniskin kiinni ;D Kiitos samoin!

      Poista
    2. Jos ainoastaan 2 % kommenteistasi on negatiivisia niin miksi nähdä sitten tällänen vaiva ?

      Poista
    3. Karkea arvio tietysti toi 98% mutta ne kommentit on ollut niin järkyttävää bullshittiä, että alta pois joten on hyvä ottaa luulot heti pois :)

      Poista
  14. Hieno postaus ja oon ihan samaa mieltä sun kanssa :) Ooot niin nätti <3

    VastaaPoista
  15. Niinhän se menee, että Suomi on kateellisten ja ilkeiden ihmisten luvattu maa. Koskaan ei saa olla tyytyväinen omiin suorituksiinsa ja ikinä ei voida sanoa mitään positiivista, valitettavasti...

    Sun blogi on kuitenkin ihan huippu ja noussut lyhyessä ajassa yhdeksi mun suosikkiblogiksi. Sulla on aina todella inspiroivia asuja teet upeita kynsiä. Jatka samaan tapaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä niin. Oon vaan niin samaa mieltä! Kiitos hirveesti:)

      Poista
  16. Asiallisesta aiheesta oot postaillut! Uskon, että ihan jokainen bloggari kokee saman raivon kun anot tulevat haukkumaan lyttyyn.
    En ymmärrä näitä nimettöminä kirjoittelevia ihmisiä, joiden ainoa asia on haukkua, ei edes antaa parannusehdotuksia.
    Kritiikkiä pitää osata antaa ja vastaanottaa.

    Itselleni on opetettu kaksi asiaa, jotka ovat hyvät ohjenuorat blogien kommentoimiseen:
    1. Seiso sanojesi takana. Eli suomeksi, sinun pitää kehdata laittaa jokaiseen kommenttiin oma nimesi. Jos et kehtaa, on kommentti asiaton.
    2. Vain parannusehdotuksia, ei haukkumista. Eli älä aiheuta pahaa mieltä. Jos ei ole korjausehdotuksia, tuskin kritiikkiä tarvitsee sanoa.

    Jaksamista niiden anokommenttien kanssa, niitä tulee aina!

    Niina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kritiikki on asia erikseen, sitä on helppo ottaa vastaan, mutta mitä nyt on huomannut niin ihmiset eivät sitä nimettömänä osaa antaa. Naamatusten asiaa ei sanottaisi tai jos sanotaan, niin äärettömän eri tavalla, kaunistellen ja vihjaten, mutta anonyyminä voi vaan läsäyttää ekat ajatukset tiskiin ja vielä kärjistää niitä varmistaakseen pahan mielen toiselle.
      Mutta joo kestetään ja aika pirun hyvät ohjeet on, siitä vois jotkut anot ottaa mallia;)

      Poista
  17. Upeita kuvia kaikki ja tuo viiminen, aivan mahtava! :) Aina niitä negakommentteja tuppaa tulemaan, valitettavasti.. ja nuo anot, jotka kirjoittaa niitä kaipaavat huomiota tai haluavat vain sulle pahan mielen.. Ärsyttävää & turhauttavaa, I know. Mut siis mun pointti oli; Erittäin hyvin kirjoitettu teksti & toivottavast heille (negakommentoijille anoille) tuli nyt pointti selväks! :) ...jos ei niin ihmettelen, kuinka tyhmiä ne ihmiset ovat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) joo.. No nii. Kyllä mä kaikin tavoin yritän ymmärtää niitä ihmisperseitä jotka sellasia kommentoi mutta ei sitä munkaan ymmärrys riitä, eikä tarvikkaaaaaan:)

      Poista

Kiitos asiallisesta kommentistasi :)